brug af templates
Fra : christoffer

Dato : 14-02-05 12:07

Hej!
Jeg skal til at igang med et lille cms til mig selv og sad
derefter og tænkte på en måde hvordan jeg ville lettest ville få
dataer fra min database ud på min side...
Kan jeg bruge et template?? Dermed mener jeg om det er muligt at
jeg har en grundskabelon som dataerne sættes ind i automatisk når
siden skal vises??
-Jeg har ikke lavet noget endnu, så kan ikke komme med eksempel

Christoffer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Søren Reinke

Dato : 14-02-05 12:46

christoffer wrote:
> [...]
> siden skal vises??
> -Jeg har ikke lavet noget endnu, så kan ikke komme med eksempel

www.xoops.org bruger templates til visning af data, på en ret suveræn måde.

/Søren

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 14-02-05 14:22

Søren Reinke wrote:

> www.xoops.org bruger templates til visning af data, på en ret suveræn måde.

http://www.phparch.com/discuss/index.php/t/849/0/

jeg har med held brugt ovenstående i ret mange sammenhænge.

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------
from bofh | http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Søren Reinke

Dato : 14-02-05 14:39

Ulrik Nielsen wrote:

> http://www.phparch.com/discuss/index.php/t/849/0/
>
> jeg har med held brugt ovenstående i ret mange sammenhænge.

Eller smarty.php.net som er det Xoops.org bruger

Jeg anvender selv xoops på www.bluehorizons.dk/index.php og
www.xray-mag.com/index.php hvor alt er lavet med templates.

Hilsen Søren Reinke

Fra : christoffer

Dato : 14-02-05 14:52

Søren Reinke wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Jeg anvender selv xoops på www.bluehorizons.dk/index.php og
> www.xray-mag.com/index.php hvor alt er lavet med templates.
>
> Hilsen Søren Reinke

hej og tak for svarene... ang. xoops, så virker det for mig som et cms, og
det ikke hvad jeg leder efter (det er hvad jeg selv vil lave).. jeg leder
efter en metode hvor jeg henter dataerne og sætter det ind i min template...
så at sige et hjemmelavet cms.

Fra : Søren Reinke

Dato : 14-02-05 15:19

> [...]
> efter en metode hvor jeg henter dataerne og sætter det ind i min template...

Ja Xoops er et færdigt CMS, jeg fik måske ikke lige pointeret der var et
eksempel på hvordan man kunne anvende templates til at styre
brugergrænsefladen.

Tag og kig på smarty.php.net det er et meget stærkt template system.

/Søren Reinke