Ram mono eller dobbelt
Fra : Per

Dato : 16-02-05 17:03

Hej NG!

Jeg vil gerne have flere ram in min PC.

Jeg kører pt. med 2 x256 gb 333 mhz, pc2700

Er der noget dårligt ved at opgradere den ene til 1 Gb ram-blok - frem for 2
x 512.

Jeg får jo lidt mere ud af at bruge 1 Gb, da jeg så kan genbruge den ene 256
mb.

Jeg har kun plads til to ram-blokke.

Det er en Aldi PC - et par år gammel.

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 16-02-05 18:18

On Wed, 16 Feb 2005 17:03:02 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Jeg vil gerne have flere ram in min PC.
>
>Jeg kører pt. med 2 x256 gb 333 mhz, pc2700
>
>Er der noget dårligt ved at opgradere den ene til 1 Gb ram-blok - frem for 2
>x 512.

Prisen måske - En 1024 Mb ramklods er generelt noget dyrere end 2 stk
512 Mb.

Og så skal du iøvrigt sikre dig at bundkortet understøtter 1012 Mb
klodser - Det må stå i manualen som du fik med maskinen...

<mlr>

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 16-02-05 20:44

Per skrev:
> Er der noget dårligt ved at opgradere den ene til 1 Gb ram-blok - frem for
> 2 x 512.

nogle bundkort kan bruge 2 ens ramblokke som raid0 (stripe) dvs i stedet for
at gemme 1kb på en blok gemmer den ½kb på hver = dobbelt fart (minus den tid
der går med at dele og samle)
jeg ved ikke ret meget mere om det, så vil ikke kommentere det i dybden...

> Jeg får jo lidt mere ud af at bruge 1 Gb, da jeg så kan genbruge den ene
> 256 mb.
>
> Jeg har kun plads til to ram-blokke.

med 1gb ram tvivler jeg på at du kan mærke forskel på de ekstra 256mb ...

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com