|
| Problem med sænkningsfjedre Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 14-02-05 09:12 |
|
Hejsa
Det skal lige nævnes at jeg slet ikke er kommet til at skulle bruge jura i
min situation endnu, og håber heller ikke jeg får brug for det, da jeg
stadig snakker med parten om hvad vi gør, men min situation er som følger.
Jeg købte et sæt sænkningsfjedre der skulle sænke min bil 40mm foran og 20mm
bagi, jeg modtog dem i tirsdags, de ser fine ud tænker jeg og gør ikke mere
ved det, i fredags bliver de så monteret af aut værksted, og da jeg kommer
og ser bilen, syntes jeg ikke rigtigt der er sket noget foran, bagi kan man
se den er sænket, men ikke foran. Jeg kigger lige under vognen, og det er de
nye fjedre der sidder der :)
Jeg tager så ud til min aut forhandler igår og måler højden på min bil, i
forhold til samme vogn men med standard undervogn, min er ikke sænket det
mindste foran.
Hvad gør man lige i sådan en situation, jeg har selv bestilt delene, fået
garanti fra leverandøren om at de passer på min bil, det gør de jo også, men
de sænker den bare ikke. Jeg har så bestilt tid på aut værksted til
montering, de får fjedrene, monterer og sender mig en regning på deres
arbejde, det er jo fair nok. Men hvad nu? Jeg skal jo nok have et nyt sæt
fjedre, men hvem skal betale for af/påmonteringen af dem? Jeg vil jo syntes
at leverandøren der har leveret varen skal betale, men forholder det sig
sådan?
Det skal lige siges at hverken jeg eller min aut forhander, kan se på
fjedrene om det er de rigtige, det er ikke nævnt nogle steder på fjedrene
eller de papirer der medfølger hvor meget de skal sænke, kun på varenummer
og min faktura.
Forhandlere af fjedrene har selv værksted, og det kan jo være at de beder
mig komme derned og at de så skifter fjedrene for deres regning, og det er
sådan set også ok med mig, men kan de bede om at få de "defekte" fjedre
retur, og derefter sende mig et nyt, og jeg så selv skal stå med endnu en
regning fra aut værksted på af/påmontering?
Hvad siger de kloge hoveder herinde?
--
Mvh
Jacob
P.S Fjern dyret i min email
| |
JH (14-02-2005)
| Kommentar Fra : JH |
Dato : 14-02-05 09:58 |
|
Bare en tanke...
Kan det tænkes at de fjedre som sad der før, også var sænkningsfjedre ?
eller at de måske var så slidte og sammenfaldne at de havde mistet 40mm og
derfor havde samme højde som sænkningsfjedrene ?
JH
| |
Jacob Rungwald (14-02-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 14-02-05 10:16 |
|
"JH" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:42106802$0$33720$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Bare en tanke...
>
> Kan det tænkes at de fjedre som sad der før, også var sænkningsfjedre ?
> eller at de måske var så slidte og sammenfaldne at de havde mistet 40mm og
> derfor havde samme højde som sænkningsfjedrene ?
Nej, fjedre sætter sig ikke 40mm når de bliver slidt, og da jeg sammenligner
med en fabriksny bil af samme model, men med std undervogn, og det giver
samme højde på de 2 biler, må det være fjedrene der er noget galt med.
Men ellers tak for input, har selv haft tanken :)
Mvh
Jacob
| |
Jacob Rungwald (17-02-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 17-02-05 14:14 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob*mammut*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:42105d5f$0$48644$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Det skal lige nævnes at jeg slet ikke er kommet til at skulle bruge jura i
> min situation endnu, og håber heller ikke jeg får brug for det, da jeg
> stadig snakker med parten om hvad vi gør, men min situation er som følger.
Så kom den sag ud af verden, det var hovedleverandøren af fjedrene der rent
faktisk har leveret et sæt fjedre der er forkerte, men de vil ikke dække
arbejdsløn, det tager de forbehold for. Den danske leverandør af fjedrene
laver nu en ombytning for deres regning af mine fjedre, inkl arebejdsløn, så
alt gik efter bogen.
Så der findes da stadig gode firmaer rundt om der gør meget for at kunderne
er tilfredse :)
Mvh
Jacob
| |
|
|