Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogle erfaringer med digital Minolta ??
Fra : Claus Nielsen

Dato : 24-05-01 13:05

Er der nogen som har gjort sig erfaringer med Minolta's Dimârge 2300 digital
kamera, da det ligger i den prisklasse jeg har råd til, og så kan jeg
samtidig få en stor rabat, da det skal købes igennem en Minolta service
medarbejder.

Mvh.
Claus Nielsen

Fra : Claus Nielsen

Dato : 24-05-01 18:10

Jeg har også set på HP C315 til 2850 kr., er det et bedre kamera eller skal
jeg holde mig til Minolta ? Jeg skal give ca. 2300 - 2500 kr. (inkl. rabat)
for Minolta Dimârge 2300.

Mvh.
Claus Nielsen

Fra : Lyrik

Dato : 24-05-01 23:36

> [...]
skal
> jeg holde mig til Minolta ? Jeg skal give ca. 2300 - 2500 kr. (inkl.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg må indrømme at jeg synes at pengene er givet dårligt ud. Det er et
fix-fokus-kamera, altså ingen ordentlig focusering. Det ses af de uskarpe
billeder. HP 315 ser ud til at være værre endnu, skal man dømme efter de
billeder der ligger på nettet.
Skal det være billigt, men kunne give et skarpt billede med autofokus. Så
overvej et Epson Photo PC 650. 1949.- i Alcotini.
Det laver bedre billeder end de to andre. Jeg har selv haft det og solgte
det som varmt brød.
Kunne du investere lidt mere så ville jeg anbefale Kodak DC 3400 til 3580.

http://pcphotoreview.com/gallery/cameras/searchphotos.cfm

Klik på dette link og se billeder fra de omtalte kameraer som folk selv
tager dem.

Hilsen Jens

Fra : Claus Nielsen

Dato : 25-05-01 12:12

Jeg tror nu alligevel at jeg holder mig til Minolta, da jeg kan købe det
noget billigere end Kodak, og de billeder der er på www.pcphotoreview.com er
nu slet ikke så dårlige, det synes jeg ihvertfald ikke. Nu har jeg godt nok
heller ikke noget forstand på kameraer og billeder. Hvis bare mit nye
digital kamera kan tage lige så gode billeder som mit nuværende analoge
Konica BM-510Z, så er jeg godt tilfreds.

Mvh.
Claus Nielsen

Fra : Johnny

Dato : 26-05-01 22:05

Hej
Jeg har selv et Minolta Dimage 2300 kamera, og er godt tilfreds med det. Men
selvfølgelig kan man da sikkert se forskel på dette lidt billigere kamera og
så et af de dyre, men jeg synes nu helt klart at man får meget for pengene.
Jeg gav selv 3600 kr for det for ca 6 mdr siden.
Ved udprint at billederne blev jeg meget overrasket så gode de var. Jeg fik
dem printet ud via en fotohandler (www.photocare.dk)
Du kan læse mere om kameraet her
http://www.steves-digicams.com/minolta2300.html
Her er også en side med prøver fra kameraet
http://home.hetnet.nl/~zeylmaker/galerijenengels.html hvor jeg selv har
indsendt nogle billeder til siden
(http://home.hetnet.nl/~heuker2000/bezoekers/visitors.htm)
Håber at du kan bruge dette til noget ?!
Ellers er du meget velkommen til at spørge mig, hvis du har spørgsmål. Så
skal jeg prøve at besvare dem...
Mvh Johnny