The Grudge (Forbandelsen)
Fra : Dopedog

Dato : 05-02-05 23:38

Så lige subj. idag sammen med kæresten. Rigtig fed film faktisk. Lidt
langtrukken måske, men stadig den bedste gyser jeg har set i lang lang tid
(og jo, jeg SER mange gysere :)) Desværre er det jo ikke længere som dengang
man var lille og havde set en A Nightmare On Elm Street film og ikke kunne
sove i flere uger uden lyset var tændt, men min kæreste blev godt nok for
vildt skræmt og hun elsker ellers også gysere

Men anyway, jeg ved godt at det er en remake af en Japansk film (Yu-On : The
Grudge mener jeg originalen hedder) men ved forfilmene viste de en trailer
af ENDNU en remake af en japansk film : Dark Water ! Mig og kæresten
snakkede om at de da virkelig snart må stoppe med de remakes! Var det The
Ring som startede bølgen (The Ring 2 kommer jo også snart :s) eller hvilken
film startede den trend med at amerikanisere en japansk gyser film ???

-Ronnie

Fra : Holst

Dato : 05-02-05 23:56

Dopedog wrote:

> Men anyway, jeg ved godt at det er en remake af en Japansk film (Yu-On : The
> Grudge mener jeg originalen hedder) men ved forfilmene viste de en trailer
> af ENDNU en remake af en japansk film : Dark Water !

Dark Water er ellers en rigtig fed film. Har den vist stående inde på
hylden, men har endnu ikke fået set den. Kun i biografen.

> [...]
> film startede den trend med at amerikanisere en japansk gyser film ???

Tjah ... Hvis remaken er god, så er det vel okay. Det mest træls, synes
jeg, er, at The Ring er til salg stort set alle steder til billig penge,
men jeg gider sgu ikke have den på amerikansk :(

Fra : Dopedog

Dato : 06-02-05 00:19

> Dark Water er ellers en rigtig fed film. Har den vist stående inde på
> hylden, men har endnu ikke fået set den. Kun i biografen.

Tja jeg synes nu ikke så meget om den. Synes den var ret kedelig og for
forudsigelig. Og så hader jeg også når japanske kvinder skriger vildt og
uhæmmet og det synes jeg sku at hende i Dark Water gør ALT for meget

> Tjah ... Hvis remaken er god, så er det vel okay. Det mest træls, synes
> jeg, er, at The Ring er til salg stort set alle steder til billig penge,
> men jeg gider sgu ikke have den på amerikansk :(

Nææ hvorfor skulle du også det ? Den er jo nøjagtig som Ringu, bare en halv
times længere

Fra : Holst

Dato : 06-02-05 00:43

Dopedog wrote:

> Tja jeg synes nu ikke så meget om den. Synes den var ret kedelig og for
> forudsigelig. Og så hader jeg også når japanske kvinder skriger vildt og
> uhæmmet og det synes jeg sku at hende i Dark Water gør ALT for meget

Nu har jeg kun set den i biografen, og jeg synes, at filmen havde en
ekstrem effekt på publikum. En enkelt dråbe vand, der faldt ned, var
stort set nok til at få halvdelen af salen til at falde døde om af skræk.

Fra : Dopedog

Dato : 06-02-05 01:48

> Nu har jeg kun set den i biografen, og jeg synes, at filmen havde en
> ekstrem effekt på publikum. En enkelt dråbe vand, der faldt ned, var stort
> set nok til at få halvdelen af salen til at falde døde om af skræk

Ja det har jeg hørt en del om .... Altså for andre folk. Kan godt være at
det har været forskellen; Biografen kontra mit lille værelse så .

Fra : Holst

Dato : 06-02-05 10:31

Dopedog wrote:

[Dark Water:]

> Ja det har jeg hørt en del om .... Altså for andre folk. Kan godt være at
> det har været forskellen; Biografen kontra mit lille værelse så .

Ja, jeg tror heller ikke helt, at den har samme effekt, når jeg engang
ser den på min bærbare

Fra : Zeki

Dato : 06-02-05 03:53

Så selvsamme i går og ja, 'The Grudge' har talrige "bøh"-scener. Men jeg
mener, at historien er usammenhængende. Manuskriptet fylder vist højst 2-3
sider.

Mvh Zeki