titanic i ordentlig kvalitet?
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-02-05 23:25

Her til aften fik min kæreste lov at vælge film - og
valget faldt på Tianic. Det er efterhånden et par år
siden jeg sidst så den og i mellemtiden er fjernsynet
blevet skiftet ud med projektor. DAMN! hvor er det dog
en elendig dvd-udgave! Jeg skal manuelt zoome billedet
for at det passer i formatet og der er slemme pixele-
ringer mange steder. Jeg smuttede ind på dvdcompare
for at se om den fandtes i en lidt lækrere pakke med
anamorphic transfer og måske lidt extra features...

men nej...

Det er efter sigende den mest sete film nogensinde og
så er den kun udgivet i skodformat på dvd - kan det
virkelig passe eller har jeg bare ikke kigget de rette
steder?

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : No Humor Man

Dato : 06-02-05 04:39

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:
> [...]
> så er den kun udgivet i skodformat på dvd - kan det
> virkelig passe eller har jeg bare ikke kigget de rette
Der var noget rygte-skriveri inde på filmz.dk for et par uger siden om
at der måske endelig kom en speciel edition af filmen... men kan ikke
lige finde et link til den pågælgenden artkl lige nu... når jeg finder
den skal jeg nok poste den her.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 06-02-05 10:20

No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk> wrote in news:42059132$0$12704
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> [...]
> at der måske endelig kom en speciel edition af filmen... men kan ikke
> lige finde et link til den pågælgenden artkl lige nu... når jeg finder

Synes godt jeg kan huske at der var snak om en special
edition, men det er nu flere år siden jeg hørte det.

Der er masser af hits på titanic special edition men
det meste ligner som du skriver bare rygter...hmmm

Artiklen på filmz er nok denne:

http://www.filmz.dk/forum/item/9358/

Lyder da meget godt :)

/hilsner

Fra : Morten DH

Dato : 06-02-05 11:37

"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde et link til den pågælgenden artkl lige nu... når jeg finder den skal

Der er friske rygter om i hvert fald en R1 udgave i anamorphic widescreen
her i 2005 - det er også ret sandsynligt at man lige forsøger at få os til
at købe den endnu en gang inden vi skal til at købe den i et HD format

Jeg har i øvrigt aldrig set den

Fra : Mikl

Dato : 11-02-05 08:16

> [...]
> så er den kun udgivet i skodformat på dvd - kan det
> virkelig passe eller har jeg bare ikke kigget de rette

Lidt nyt om Titanic fra The Digital Bits:

"Here's a big title a lot of you have been waiting for. In fact, one
might even call it a titanic title. Yes... we've confirmed with our
industry sources that a multi-disc Titanic: Special Collector's Edition
is finally in production (and yes, with anamorphic widescreen video).
Fox will release it internationally, while Paramount will release it
here in the States. According to our sources, the tentative plan calls
for having it on store shelves in the 4th Qtr of this year. IF that's
the case, we believe that Paramount and Fox would have to make official
announcements sometime in the next few months. Stay tuned for more on
this as it develops."

http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html#0210

/Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-02-05 10:44

Mikl <spamikl@post.cybercity.dk> writes:

> [...]
> might even call it a titanic title. Yes... we've confirmed with our
> industry sources that a multi-disc Titanic: Special Collector's

Er der her tale om den Special Edition m. added scenes, som Cameron
snakkede om helt tilbage omkring premieren, før Peter Jackson gjorde
det alment acceptabelt, at have to forskellige director's cut[1]?
Eller er det bare en standard-udgivelse?

[1] I starten var eksistensberettigelsen for diverse special editions
typisk, at her var filmen, som instruktøren havde tænkt sig
den. Det startede vel for alvor med Blade Runner, men Cameron har
jo også lavet adskillige sådanne. Ved premieren på Titanic sagde
han, at dette _var_ Director's Cut og den korrekte film til
biografen, men at han havde tænkt sig at lave en udgave til
hjemmemarkedet, der havde mere materiale om skibets personale og
dermed flyttede fokus lidt væk fra Prinsessen og Tiggerdrengen.

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både