Taken...igen
Fra : Mogens L

Dato : 05-02-05 01:54

Ja, med betragtning af den tidligere post om Taken, så begiver jeg mig nok
ud i en storm..

Jeg synes at Taken er superfed !!!!!

Men nu er jeg også typen der godt kan lide scifi, som handler lige så meget
om mennesker, som om rumvæsener. Endelig scifi hvor rumvæsnerne ikke suger
hjerne ud og kun er ude på at slå os ihjel.
Jeg synes det er skønt hvordan den bruger mytologien om Roswell og alle
historierne, til at skabe historien.
På den måde kan man relatere meget bedre til hvad der sker.

Jeg syntes på intet tidspunkt at den var kedelig. Man lærer en masse
karakterer at kende, og får indsigt i hvorfor de handler som de gør. Mht.
til påstande om dårligt skuespil, så må jeg indrømme at jeg står lidt af.
Bevares, de spiller ikke alle til en oscar, men dårligt synes jeg ikke det
er. Dakota Fanning (Allie) spiller jo hjernegodt for en 9-årig. Også Joel
Gretsch (Owen Crawford) spiller rigtig godt, diabolsk, men samtidig et
menneske man nærmest får lidt ondt af.

Men mange derude er tilsyneladende uenig med mig, så nu vil jeg blot afvente
hate-mailen....

Mogens L

"live long and prosper"

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-02-05 11:46

Den 05-02-05 01.53 skrev Mogens L følgende:

> Men nu er jeg også typen der godt kan lide scifi, som handler lige så meget
> om mennesker, som om rumvæsener. Endelig scifi hvor rumvæsnerne ikke suger
> hjerne ud og kun er ude på at slå os ihjel.

Rart nok, og jeg er også scifi-fan.

> Jeg synes det er skønt hvordan den bruger mytologien om Roswell og alle
> historierne, til at skabe historien.

Der er i forvejen kogt så meget suppe på Roswell, så det var med til at
ødelægge det for mig. Jeg opgav efter 1½ afsnit - nok fordi jeg fik
tilbudt at se den gratis; havde jeg selv købt den på DVD, ville jeg
måske have været mere udholdende.

> Jeg syntes på intet tidspunkt at den var kedelig.

Hvis jeg skulle betegne Taken med et enkelt ord, ville det nok være
"ligegyldig".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne

Fra : Hippy

Dato : 05-02-05 18:12

Hej Mogens,

Ingen "hate-mail" fra mig
Jeg syntes osse den er superfed!!!

Jeg så den på tre dage, mens jeg lå og var syg, det blev nærmest en
besættelse, jeg skulle bare se næste afsnit, jeg lå bare der og tænkte, ahh
bare lige et afsnit mere

Dakota Fanning spiller rigtig, og hun har da osse bevist at det ikke var en
enkelt gang at hun kunne det, her tænker jeg på "ManOn Fire" med Denzel W.
og det ser osse ud til
at hun gør det rigtig godt i "Hide And Seek" med Robert De Niro,så må vi jo
heller ikke glemme at hun jo er med i Cruise / Spielberg "WarOf The Worlds"

Så lige hendes lillesøster i "Door In The Floor", og hun virker osse rigtig
god.

Og da du jo godt kan li scifi, så vil jeg varmt anbefale at du skulle se
"The 4400"
http://www.imdb.com/title/tt0389564/ hvis du har mulighed for at få adgang
til denne udemærkede serie.

På falerebet erder osse "5 Days to Midnight"
http://www.imdb.com/title/tt0386907/

Forsat god weekend!

MVH
Brian Haagh/

Fra : Mogens L

Dato : 06-02-05 00:08

> Ingen "hate-mail" fra mig
> Jeg syntes osse den er superfed!!!

Ahh, dejligt, godt man ikke er alene.

Tak for tipsene, dem tjekker jeg ud.

Mogens L

"live long and prosper"

Fra : Erik

Dato : 06-02-05 13:49

Hippy wrote:
> Og da du jo godt kan li scifi, så vil jeg varmt anbefale at du skulle se
> "The 4400"

Ja indtil videre er det en fed serie.

> På falerebet erder osse "5 Days to Midnight"
> http://www.imdb.com/title/tt0386907/

Den lyder utroligt spændende, og er hermed bestilt

--
Erik

Fra : Mogens L

Dato : 06-02-05 17:19

> [...]
> til denne udemærkede serie.
>
> På falerebet erder osse "5 Days to Midnight"

Fandt lige dem begge til en samlet pris af 270,- dkr. på hos axelmusic.com.
Billigt, billigt og hermed indkøbt...nu er det bare at vente på den flinke
postmand..

Fra : Erik

Dato : 06-02-05 13:47

Mogens L wrote:
> Men mange derude er tilsyneladende uenig med mig, så nu vil jeg blot afvente
> hate-mailen....

Ingen hatemail herfra for jeg var også helt vild med den.
Den var utroligt svær at slippe, så jeg så da også 5 afsnit ad gangen

--
Erik

Fra : Maria de Francis

Dato : 08-02-05 06:28

> [...]
> menneske man nærmest får lidt ondt af.
>
> Men mange derude er tilsyneladende uenig med mig, så nu vil jeg blot

Nu heller ingen hate herfra. Jeg har dog kun set 2 af afsnittene, indtil
videre, men glæder mig til at se de sidste 8.
Jeg må indrømme at jeg efter 1. afsnit, havde det sådan lidt..."det her er
da meget lig andet jeg har set", og var ikke specielt imponeret, men efter
2. afsnit har jeg lyst til at se næste snarest. Håber den holder.

Mvh
Maria

Fra : Mogens L

Dato : 08-02-05 16:22

> Jeg må indrømme at jeg efter 1. afsnit, havde det sådan lidt..."det her er
> da meget lig andet jeg har set",

Bliv endelig ved, jeg syntes ikke at historien "gik i stå" på noget
tidspunkt. Helt tiden sker der nye og interessante ting, som ændrer ved
opfattelsen af historien.

Mogens L

"live long and prosper"

"Maria de Francis" <maria_de_francis-slet-@slet.white-magic.dk> skrev i en
meddelelse news:95YNd.1$jc.0@news.get2net.dk...

Fra : Maria de Francis

Dato : 12-02-05 09:22

> Bliv endelig ved, jeg syntes ikke at historien "gik i stå" på noget
> tidspunkt. Helt tiden sker der nye og interessante ting, som ændrer ved
> opfattelsen af historien.

Ok, jeg så endeligt det sidste afsnit i nat og ja, den blev faktisk mere
spændende og byggede historien mere og mere op.
Den var slet ikke uinteressant. Og du har ret i at Dakota Fanning (Allie)
spiller godt for en 9-årig.

Også herfra vil jeg anbefale The 4400, hvis du er til den slags scifi. Det
eneste kritikpunkt jeg har på den serie, indtil videre, er at der ikke er
lavet nok af dem endnu.

Mvh Maria

--
I am kind of paranoiac in reverse.
I suspect people of plotting to make me happy.