film trailer ??
Fra : MVN

Dato : 28-01-05 18:13

der er en side derude (kan ikke huske hvad den hedder) hvor man kan se
trailers på film....

hvad hedder den side ?

er der evt flere at vælge imellem ?

MVN

Fra : MVN

Dato : 28-01-05 18:28

"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> der er en side derude (kan ikke huske hvad den hedder) hvor man kan se
> trailers på film....
>
> hvad hedder den side ?
>
> er der evt flere at vælge imellem ?
>

> MVN

P.S. :: en god side med andmendelser ville også være ok

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 28-01-05 19:43

MVN wrote:
> der er en side derude (kan ikke huske hvad den hedder) hvor man kan se
> trailers på film....
>
> hvad hedder den side ?

www.apple.com/trailers ?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Thomas

Dato : 28-01-05 19:49

"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> der er en side derude (kan ikke huske hvad den hedder) hvor man kan se
> trailers på film....
>
> hvad hedder den side ?

Er det monstro denne her du tænker på?
http://www.apple.com/trailers/

> er der evt flere at vælge imellem ?

Muligvis - jeg kender kun lige den ene her...

Mvh. Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-01-05 19:51

> der er en side derude (kan ikke huske hvad den hedder) hvor man kan se
> trailers på film....
>
> hvad hedder den side ?
>
> er der evt flere at vælge imellem ?

bruger du quicktime er dennne side nok ikke til at komme uden om
http://www.apple.com/trailers/

desuden er der ofte links til trailers for film du finder på www.imdb.com

anmeldelser er der på www.filmz.dk - både biograffilm og dvdudgivelser -
desudne er der en masse debatter igang derinde

skal du over i genrefilm - gamle som nye er www.uncut.dk BESTEMT et besøg
værd - der er mange timers læsning.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 28-01-05 19:55

On Fri, 28 Jan 2005 18:12:47 +0100, MVN wrote:

> der er en side derude (kan ikke huske hvad den hedder) hvor man kan se
> trailers på film....

Der er også denne her:

http://www.davestrailerpage.co.uk/

--
Now listening to:
Skinny Puppy - Testure

Fra : Thomas Hansen

Dato : 29-01-05 00:46

On Fri, 28 Jan 2005 18:12:47 +0100, MVN <o@o.o> wrote:

> der er en side derude (kan ikke huske hvad den hedder) hvor man kan se
> trailers på film....
>
> hvad hedder den side ?
>
> er der evt flere at vælge imellem ?
>

> MVN

Hej
Der er også
http://www.moviemaze.de/media/trailer/

/Thomas
-
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Mogens L

Dato : 29-01-05 01:50

Jeg sværgede i lang tid til apple.com, men har nu fundet:
http://www.ez-entertainment.net/trailers.htm

Jeg synes at denne side er væsentlig bedre end apples.

Mogens L

"live long and prosper"

Fra : MVN

Dato : 29-01-05 08:33

"Mogens L" <teaterlyd@fJerNNmighotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.ez-entertainment.net/trailers.htm
>
> Jeg synes at denne side er væsentlig bedre end apples.

jeg har kigget alle post's igennem,jeg har ikke tjekket den endnu,men takker
mange gange for alle links

den jeg søgte var www.imdb.com

jeg fandt den i går men synes ikke det var så overskueligt..... men prøver
at kigge på de andre links og ser om der er noget bedre der

takker

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-01-05 11:03

> den jeg søgte var www.imdb.com
>
> jeg fandt den i går men synes ikke det var så overskueligt..... men prøver
> at kigge på de andre links og ser om der er noget bedre der

Giv imdb en chance - når først du har overblikket vil du bruge den for
evigt!

imdb er vel nærmest SIDEN når det kommer til info om film

trailers er ikke deres stærke side, men info om alt andet finder man der....
jeg tror det var en af de første steder jeg besøgte på nettet da jeg fik
internet i sin tid og har brugt den stort set dagligt siden

man bruger imdb inden man ser en given film og måske endnu mere efter mht.
detaljer og ikke mindst trivia - jeg elsker trivia delen... og boards'ne er
osse sjove at følge med i - en af de bedste internetsider imo.... jeg kan
ikke forestille mig internettet uden!

Fra : Maria de Francis

Dato : 29-01-05 18:24

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Giv imdb en chance - når først du har overblikket vil du bruge den for
> evigt!
>
> imdb er vel nærmest SIDEN når det kommer til info om film

Helt sikkert. Her plejer vi at sige:"IMDB er din ven", hver gang der lige er
et eller andet, der skal checkes ved en film. De har ikke alle film med, men
rigtig mange og det er sjældent man går forgæves.

Mvh
Maria

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-01-05 22:10

> Helt sikkert. Her plejer vi at sige:"IMDB er din ven", hver gang der lige
> er et eller andet, der skal checkes ved en film. De har ikke alle film
> med, men rigtig mange og det er sjældent man går forgæves.

ofte er filmen der, men man ved bare ikke hvad man skal søge efter, fordi
man ikke kan huske nok om det man vil finde

eksempelvis havde jeg for år tilbage en masse film i hukommelsen fra min
barndom / tidlige ungdom og ved hjælp af internettet og ikke mindst imdb har
jeg fundet dem alle - undtaget er en enkelt kung-fu film jeg så for længe
siden, som ingen kan hjælpe mig med... jeg frygter den ikke er længere end
et klik med musen væk på imdb... jeg aner bare ikke hvad jeg skal søge
efter... og jeg HAR prøvet deres udvidede søgefunktion (plot osv.), men der
er ikke noget at komme efter

bortset fra det er jeg aldrig gået forgæves, men samtidig vil jeg så
tilføje, at min filmsmag ikke er noget specielt - ment på den måde at de
film jeg kan lide, nye som gamle, er alle film der har store fanskarer, så
det er jo en smal sag for imdb

Fra : Maria de Francis

Dato : 30-01-05 12:08

> [...]
> et klik med musen væk på imdb... jeg aner bare ikke hvad jeg skal søge
> efter... og jeg HAR prøvet deres udvidede søgefunktion (plot osv.), men

Kan du komme på hvem der kan være med i den, er der nogen med du har set i
andre film fx?
Hvor længe siden er det du så den?

> [...]
> film jeg kan lide, nye som gamle, er alle film der har store fanskarer, så

Ja ok, det er nok et af succeskriterierne, at de film man søger på ikke er
så specielt weird.

Mvh
Maria

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-01-05 13:35

> Kan du komme på hvem der kan være med i den, er der nogen med du har set i
> andre film fx?
> Hvor længe siden er det du så den?

Det er meget længe siden - omkring 1980 - dengang Kung-fu og Bud Spencer
film var toppen.
Jeg aner ikke hvem der er med i den.
Skuespillerne er alle kinesere eller i hvert fald asiatere - der er 3
hovedpersoner - En handlekraftig heltinde - hendes sidekicks er en mand, som
er meeeget feminin, og den anden er en tyk pige - jeg mener de fragter sig
selv rundt i en motorcykel med sidevogn som styres af heltinden med manden
bagpå og den tykke pige i sidevognen.

Plottet i store træk, er at de et junglelignende sted, skal befrie en pige
som er datter af en eller anden betydningsfuld mand - jeg mener hun holdes
fanget i et stort hus / fort lignende bygning i den her jungle / ørken (?) -
der er vist en høj mur udenom huset - heltinden og den feminine mand er
sindssygt gode til kung-fu og den tykke pige sætter sig vist bare på dem
(banditterne) eller noget (kliche ad h... til)

jeg mener at de på filmplakaten sidder på motorcyklen - men jeg kan blande
det sammmen med en Terence Hill film hvor han er strisser... jeg er ikke
helt sikker på nogle af de detaljer, men det er sådan jeg husker den. Måske
er vi helt tilbage sidst i 70erne - måske 1979 for jeg kan huske at min
søster der havde mig i biffen osse hørte Mike Oldfields Platinum plade som
udkom i 1979 og det var hende og hendes kæreste der havde mig med i biffen -
hun kan ikke huske noget om det.... underlige minder man har nogen gange

Fra : Maria de Francis

Dato : 30-01-05 14:08

> [...]
> film var toppen.
> Jeg aner ikke hvem der er med i den.
> Skuespillerne er alle kinesere eller i hvert fald asiatere - der er 3

Snip handling. Godt beskrevet iøvrigt.
Umiddelbart kan jeg heller ikke sige hvad det er for een. Den lyder nu
heller ikke uinteressant, den vil jeg have i baghovedet. Jeg skal "snart"
til at rydde ud i de gamle videofilm og der ligge nogle ret gamle Kung Fu
film imellem. Men meld endeligt tilbage hvis du selv finder frem til hvad
den hedder.

Mvh
Maria

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-01-05 15:10

> [...]
> film imellem. Men meld endeligt tilbage hvis du selv finder frem til hvad

Det skal jeg nok - som sagt er det den eneste jeg mangler, men den er svær -
en typisk kung-fu b-film, men den er sikkert derude et sted

Mit største personlige fund var en film jeg så på tysk tv omkring samme
tidspunkt (der var ikke mange kanaler dengang, så vi så tysk!) - jeg husker
især en scene - en kvinde (neger - tør man snart sige det ord mere) som blev
hvidhåret og fik albino øjne og dermed blev en del af en type mennesker, der
kun kunne leve om natten (jeg var skræmt fra vid og sans af den scene!!)

- den titel plagede mig i årevis, indtil jeg fandt ud af at det var en
forholdvis almindelig titel med Charlton Heston - The Omega Man

samme historie var tilfældet med Dawn of the Dead - en film der idag er en
verdenskendt klasiker - men uden inet kommer man ikke langt ud i verden så
at sige - alle disse film står i dag på mine dvdhylder, så derfor har jeg på
fornemmelsen den sidste osse er der .o) - omend den måske er en smule mere
sjælden.

Sig endelig til hvis noget lignende dukker op... jeg ville meget gerne se
den film igen

Fra : Erik

Dato : 29-01-05 09:21

MVN wrote:
> der er en side derude (kan ikke huske hvad den hedder) hvor man kan se
> trailers på film....
>
> hvad hedder den side ?
>
> er der evt flere at vælge imellem ?

Den her har både danske og udenlandske trailere:
http://www.play.dk/

--
Erik

Fra : MVN

Dato : 29-01-05 10:06

"Erik" <nowhere@i.hatespam> skrev i en meddelelse

> Den her har både danske og udenlandske trailere:
> http://www.play.dk/
>

> --
> Erik

lækkert..... så er det hele meget nemmere

Fra : Kasper Møller

Dato : 30-01-05 10:38

www.trailersworld.com