Lidt nyt fra småsserne...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-02-05 18:19

Hej i gruppen.

Jeg følger som altid hele tiden med i jeres kattes liv og levned, og så
tænkte jeg at jeg lige ville skrive lidt om, hvordan det går med mine
forældres katte, Pelle, Tam og Silke.

Mine forældre fik fanget mormissen til de tre rødder efter en måneds tid.
Der gik megen tid med at pille henholdsvis naboens sorte tykke hankat, og
skiftende småssere ud af fælden, inden mormissen gik i den - hun er snedig,
det må man lade hende, men langt om længe lykkedes det.
En kommunal kattefanger fik hende med til Kattens Værn, da hunkatten er en
meget kælen og sød misser, så der er forhåbentlig nogen der bliver glade for
at få hende hjem til sig.
Grunden til at mine forældre ikke ville have hende rendende, er at hunkatten
tæver killingerne når hun kan komme til det, og stresser dem mere end godt
er, det er nok noget territorialhævdelse eller sådan noget. Men under alle
omstændigheder er hun nu væk, og vi håber at hun får et godt hjem.
Killingerne er ihvertfald blevet meget mere afslappede efter hun blev
fjernet.

Småsserne har det rigtigt godt på trods af sne og kulde - de har mulighed
for at komme ind, både på terrassen, og en gang imellem i mine forældres
køkken.
Resten af huset 'tilhører' mine forældres adstadige ældre 'herre' af en
dejlig hankat, Mudden.
Tit ligger der en småsser eller tre og snorkbobler på køkkenbordet - min far
har lavet en ramme der sidder fast på bordet, så de ikke kan komme til at
vælte ned når de ligger og sover ved håndvasken, og de har fået deres egen
bunke tæpper og et håndklæde at ligge på.
Det ser ret sjovt ud, jeg vil prøve at se om ikke jeg kan komme til at tage
et billede af dem, men det er ikke nemt, da de er meget sky over for
fremmede.

Til gengæld nyder de sneen så det står omkring dem - det er nu bare ikke
nemt for Silke, da hun er så langpelset.
Oven i købet er hun også mere lavbenet end sine to brødre, så der bliver
pillet sneklumper af hende, hver gang hun har været ude og fræse i sneen.

Det ser nu morsomt ud, når de tre ballademagere er ude og hygge - de drøner
rundt med sådan nogle høje rejehop, der hvor sneen er dyb - de er nogle
værre 'hoppebolde'!
Silke er i øvrigt også ved at vænne sig til at blive børstet - det sværeste
er nu for min mor at komme til at børste hende under 'armene' - det er dog
utroligt som sådan nogle mislinger kan sprælle!

De har det alle tre dejligt, og det er jo til dels takket være jer her i
gruppen der har givet bidrag til at Los Tres Bandidos kunne blive set efter
i sømmene og blive neutraliseret - tak igen herfra!

Jeg har lagt et enkelt billede op af småsserne, der ligger og vinterhygger
på terrassen - det kan ses i min mappe (M.A.) på gruppens hjemmeside.
De ser ud som om der kun mangler chokoladefløde og skum-mus!

Mange venlige hilsener fra

Aragorn_DK ,,,^..^,,,

--
=================
www.welles.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-02-05 18:46

Hej Aragorn

Det er dejligt at få en up-date en gang imellem Det lyder virkelig som
om trekløveret hygger sig. Det er også skønt at høre at missemor er i
"sikre" hænder og bliver
neutraliseret inden hun levere et kuld mere, hvem ved
måske bliver hun lige så heldig som Tortie selv var/er.

Det er noget af det allerbedste i hele verden når nogle
mislinger er heldige at blive neutraliserede og få et godt hjem istedet for
at skulle klare sig selv, og give liv til endnu flere uønskede katte.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 15-02-05 19:11

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> wrote in

> Det er noget af det allerbedste i hele verden når nogle
> mislinger er heldige at blive neutraliserede

Jeps, det tror jeg godt Mows vil skrive under på

Aragorn, jeg er utroligt glad for, på missernes vegne, at de blev født
ved dine forældre, de lyder til at ha' det supergodt. Håber mormisser
får et godt hjem uden forstyrrende "unger"

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Denise

Dato : 15-02-05 20:21

Hej
Tak for updaten, det er godt det går så fint med dem, de bliver vist rigtig
forkælede

--
Hilsen Denise