Javavariabel kopieret til clipboard
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 24-05-01 14:41

Jeg har en variabel kodet i Java. Indholdet af denne (en lang streng) ønsker
jeg at kopiere til clipboardet. Kan man det?

hilsen

Lars

e-mail: lars@flexcom.dk

**************************************
This e-mail uses 100% recycled electrones
"In theory there is no difference between theory and practice. In practice
there is"

Fra : Lars Hansen

Dato : 25-05-01 12:20

import java.awt.datatransfer.*;

class ClipTest {
/**
* ClipTest constructor comment.
*/
public ClipTest() {
super();
}

public static void main(String a[]) throws Exception {
StringSelection ss = new StringSelection("Hello world!");
Clipboard c = java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit().getSystemClipboard();
c.setContents(ss,ss);
}
}

Det kan gøres sådan her.

/Lars Hansen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 28-05-01 08:01

Tak for dit svar Lars. Jeg glemte dog at fortælle at jeg ikke er nogen
java-haj, og dit niveau er derfor noget højere end mit. Jeg har prøvet at
kopiere din kode ind i mit html-dokument og skærer jeg alt andet fra ser det
nu således ud, men det virker altså ikke.

<script language="javascript" type="text/javascript">

[...]

Hvad er der galt? Den skriver at der er en fejl på siden når jeg kører
filen. Er der noget jeg ikke har fået installeret, eller er paranteserne sat
forkert eller... Hvis eksemplet virker hos dig kunne jeg måske evt. lokke
dig til at sende en hmtl-fil der virker direkte til mig?

mvh

Lars

lars@flexcom.dk

Fra : IB

Dato : 28-05-01 11:37

Jeg tror du har spurgt i den forkerte gruppe.
Der er i den grad forskel på Java og så Javascript.
Det Lars har svaret, er i sproget java, som denne gruppe omhandler,
men det kan du ikke bruge som javascript.
Prøv at stille dit spørgsmål igen i fx
dk.edb.internet.webdesign.clientside
der skulle være en bedre chance for at få svar inden for javascript.

Mvh IB

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 28-05-01 11:51

Ups - det prøver jeg istedet. Jeg vidste faktisk ikke at der var forskel -
sorry.

Lars