Planlagt start og sluk
Fra : Jonas C. Voss

Dato : 24-05-01 12:56

Jeg forsøger at få min G4 til at starte og slukke selv ved at anvende
planlægningsmulighederne i ktrl-panelet energibesparelse. Desværre vil
den hverken starte på det angivne tidspunkt, eller lukke ned på det
angivne tidspunkt. De almindelige funktioner [indstil
vågeblus-funktionerne osv.] i kontrolpanelet fungerer helt fint, men
ikke planlægningsmuligheden.

Jeg anvender system 9.1 DK.

Er der nogen der har en idé til hvad der kan være galt?

--
MVH Jonas

'It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand.
I beat people up.' [Muhammed Ali, 1977]

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-05-01 20:26

Jonas C. Voss <SCRATCHTHISjc@voss.tf> wrote:

> Er der nogen der har en idé til hvad der kan være galt?

har du nogen PCI kort i?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-05-01 20:32

In article <1etxamj.1i73zf41g2zpjoN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> har du nogen PCI kort i?

Du mener som fx et SCSI-kort

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-05-01 10:14

> Du mener som fx et SCSI-kort

eksempelvis. Der er også andre kort typer der ikke understøtter
deepsleep.

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 24-05-01 21:38

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> har du nogen PCI kort i?

Nix... G4'eren er som jeg købte den. Jeg har smidt en xtra HD og lidt
mere RAM i, men det er det hele.

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 25-05-01 01:20

Jonas C. Voss <SCRATCHTHISjc@voss.tf> wrote:

> Er der nogen der har en idé til hvad der kan være galt?

Ja, jeg er ikke meget for at indrømme det, men det viste sig at være mig
der var noget galt med <-:

Problemet var, at jeg satte den til at lukke ned om ét minut fordi jeg
lige skulle se om det virkede, men den skal have et kvarter til at
starte hele nedlukningsbønnen med advarsler og deslige. Selv om man slår
*vis meddelelse 15 minutter for nedlukning* fra, så skal den alligevel
have tænkepausen, og der skal være effektiv *idle-time* på min. 5
minutter, før den overhovedet gider at bekymre sig om man virkelig mener
den skal slukkes. Hvis man sætter den til et minut efter den aktuelle
tid, så lægger den selv 15 minutter til nedlukningstidspunktet, så der
er tid til de inkvisitoriske dialoger [=de 15 minutter jeg sad og ledte
efter hvad der kunne skabe konflikt i ktrl-paneler og udvidelser, doh!].
Jeg lod derfor makkeren sejle sin egen sø med en lukkefrist på 20
minutter, og indstillet til at starte 3 minutter efter den planlagte
nedlukning, og så virkede det selvfølgelig.

Info blev venligst stillet til rådighed af apple TIL (artikel #22051).