news:slrnd0soej.7vv.usenet@yutani.vmunix.dk...
> On Sat, 12 Feb 2005 at 13:46 GMT, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>
wrote:
> > Den 12-02-05 12.23 skrev News - [6400] følgende:
> >> Jeg forhører mig på mandag om de nævnte § 267, og 270, og det er nok
ikke
> >> hos 7eleven.
> >
> > Ak, det kan være farligt at søge hjælp i juragruppen, hvis ens modpart
> > også læser gruppen.
>
> Totalt off-topic.
>
> Jeg ledte efter en Amstrad på et tidspunkt, og Qbic tilbød mig at jeg
kunne
> afhente den gratis. Desværre gik der lidt ged i kommunikationen så jeg fik
> den ikke hentet.
>
> For nogle uger siden kom Qbic til at sende en mail ud til nogen der ikke
skulle
> have den (heriblandt undertegnede)), men den blev prompte fulgt op af en
> undskyldning.
>
> Jeg har aldrig handlet med Qbic og kender ham ikke, men umiddelbart finder
jeg
> ikke anledning til at "dømme" ham ud fra det foreliggende. Det er mit
indtryk
> at han handler ret meget på nettet, så der vil altid være handler der
> kan diskuteres - på eBay er det jo meget normalt for en person med 10
handler
> at have 100% positiv feedback, mens en med 1000 handler ofte har 95-98%
positiv
> feedback.
>
> Jeg skal ikke kunne sige hvem der har ret eller uret i den aktuelle sag,
men kan
> dog konstatere (ud fra det de synes at være enige om), at varerne blev
> afhentet, og dermed burde f.eks. fjernbetjeningernes tilstand ikke være
noget
> man først "opdagede" efter 3 måneder.
>
Jamen så lad os da fortsætte det OT.
Låsbysvendsen har uden tvivl også gennemført mange vellykkede handeler, hvor
folk har været tilfredse. Problemet opstår i de handeler, hvor varen ikke er
som beskrevet og hvor sælger nægter at gøre noget ved problemet. At Qbic
ydermere latterliggør mig i en efterfølgende mail, gør mig pissed.
Sagen er :
Qbic sætter et brugt fjernsyn til salg i en af markedsgrupperne. Det skulle
ikke fejle andet end løse forbindelser, der medfulgte 2 fjernbetjeninger som
begge skulle virke.
Hvad manden IKKE fortæller, er at fjernsynet altså også lige mangler
kontrastglasset... Det er den antirefleksglas skærm som sidder foran
billedrøret, Denne skærm er en ikke uvæsentlig detalje på et B&o fjernsyn.
Uden den skærm er fjernsynet mere eller mindre værdiløs da det ikke er
komplet.
Han har fortiet en fejl/mangel som ville have haft afgørende betydning for
varens pris.
(jeg havde slet ikke købt apparatet hvis jeg vidste kontrastglasset
manglede)
Fjernbetjeningerne beskrev han som fungerende og i hæderlig stand. Det er
direkte løgn. Den ene virker ikke og de er begge i en miserabel stand (tekst
slidt af knapper og knapper som mangler mere eller mindre)
Qbic insisterer på at apparatet hentes hurtigt, og jeg får derfor noget
familie som bor i nærheden til at hente apparatet, da jeg bor langt derfra.
Derfor går der omkring 2 måneder før jeg ved selvsyn kan konstatere at
fjernsynet mangler kontrastskærmen. Nuvel. "chaufføren" (det er ham Qbic
omtaler som en forvirret person) skrev godt nok at apparatet ikke var magen
til det han selv havde derhjemme. Derfor spurgte jeg også straks pr mail
Qbic om det var rigtigt at kontrastskærmen manglede, det svarede han ikke
på,
men nu henholder han sig blot til et stykke papir som han stak i hånden på
"chaufføren" hvorpå han skriver at apparatet er købt som beset. Det
dokument ser jeg også først da jeg er på familiebesøg.
En efterfølgende mailkorrespondance med manden indeholder sætninger som
--"Hvilken afdeling har de sluppet dig ud fra ???"--
--"Så se på den medleverede kvittering... det er købsbetingelserne, og
hvordan
kan du tro at jeg flere måneder efter vil ombytte med andet."--
og sluttelig
--"Det er nytteløst at skrive til mig fremover, men ser jeg mit navn blive
svinet til, så må jeg´
tage en snak med vores advokat, ham kan du så fortælle hvad der står på din
kvittering. ** P L O N K ** "--
Derfor har jeg følt trang til at advare andre om den måde som Qbic kan finde
på at handle på.
Qbic6400 (fhv. T-rex 6400) har handlet i mange år og langt de fleste af
hans handeler forløber uden tvivl uden problemer. Derfor forstår jeg
heller ikke at han gider have så meget ballade for 500kr.
Nu må vi se om jeg krænker Qbic (eller Låsbysvendsen) , ved at sammenligne
de to, eller Qbic`s trusler blot er varm luft. Jeg vender tilbage når jeg
høre yderligere.
mvh
JBH
--
Qbic6400, Sønderborgs svar på Låsby Svendsen. Se plattenslager.com
http://plattenslager.com/modules.php?name=Reviews&rop=showcontent&id=40