Skal man handle med dem?
Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 07-02-05 23:04

Hej,

Nu hvor al fakturering af det offentlige skal foregå elektronisk, er
det så lovligt for f.eks. en mindre web butik ikke at ville handle med
offentlige myndigheder, hvis butikken bedømmer det værende for
bekosteligt eller besværligt at benytte et "Læs ind" bureau?

/Jesper

Fra : Holst

Dato : 07-02-05 23:28

Jesper Juul-Mortensen wrote:

> [...]
> offentlige myndigheder, hvis butikken bedømmer det værende for
> bekosteligt eller besværligt at benytte et "Læs ind" bureau?

Det er sikkert gratis for denne "mindre web butik" at benytte et
læsind-bureau.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-02-05 23:52

On Mon, 07 Feb 2005 23:04:22 +0100, Jesper Juul-Mortensen wrote:

> [...]
> offentlige myndigheder, hvis butikken bedømmer det værende for
> bekosteligt eller besværligt at benytte et "Læs ind" bureau?

Er det ligefrem ulovligt for et firma at nægte at handle med et andet
firma?

--
MVH
osv...

Fra : Arne Johansen

Dato : 07-02-05 23:59

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Er det ligefrem ulovligt for et firma at nægte at handle med et andet
> firma?

JA jeg ved at MATAS ikke mere vil handle med det offentlige, og elektronisk
fakturering er SLET IKKE
besværligt, det er som at sende en E-mail med vedhæft, hvis man altså
forstår www.virk.dk rigtig

vh AJ

Fra : Per Christoffersen

Dato : 08-02-05 09:17

"Arne Johansen" <arne@johansen.dk> skrev i en meddelelse

> JA jeg ved at MATAS ikke mere vil handle med det offentlige, og
> elektronisk fakturering er SLET IKKE
> besværligt, det er som at sende en E-mail med vedhæft, hvis man altså
> forstår www.virk.dk rigtig

Det gør man så ikke hvis man forstår det på den måde

/Per

Fra : Knud Thomsen

Dato : 08-02-05 06:27

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> offentlige myndigheder, hvis butikken bedømmer det værende for
> bekosteligt eller besværligt at benytte et "Læs ind" bureau?

Der er vist ikke pligt til at sælge, så det afgør du selv.
Hvis der skulle være problemer kan du jo bare fastsætte prisen så højt at
'faren' for en offentlig ordre er minimal.

Knud

Fra : Per Christoffersen

Dato : 08-02-05 09:18

> [...]
> offentlige myndigheder, hvis butikken bedømmer det værende for
> bekosteligt eller besværligt at benytte et "Læs ind" bureau?

Det giver jo lidt sig selv, fordi, kommunerne ikke må handle med nogen der
ikke tilbyder elektronisk fakturering.

/Per