Må man sælge sine annoncerede tilbud før a~
Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 13:07

Hej.

Butikker som Fakta, Rema 1000, Bilka m.f. sender ugentligt reklamer ud, hvor
der er tilbud. I tilbudsavisen annocneres der med, at tilbuddene gælder fra
den og den dag. Oftest fra den efterfølgende mandag.

Hvis vi antager, at de har skrevet i annoncen, at tilbuddene gælder fra og
med mandag d. 7. februar, må de så sælge de omtalte tilbudsvarer til
tilbudspris allerede lørdag d. 5. februar eller søndag d. 6. februar (hvis
de har åbent der).

Har før oplevet, at man kan komme mandag morgen, og så siger de, at varen er
udsolgt.

Fra : Kuruderu

Dato : 03-02-05 13:20

Umiddelbart vil jeg tro at de gerne _må_ gøre det...

Man kan så argumentere for om det er "korrekt" eller ej.

Der er også nogen regler om at de skal have en hvis mænge af tilbudsvarer i
forhold til den gennemsnitligt efterspørgsel på et givent produkt.

Fra : Knud Thomsen

Dato : 03-02-05 13:30

"Kuruderu" <kuruderu@NOREPLYk64.dk> skrev i en meddelelse

> .....skal have en hvis mænge..............

Hvor er spørgsmålet?

Knud

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-02-05 13:30

"Kuruderu" <kuruderu@NOREPLYk64.dk> wrote in message
> [...]
>
> Der er også nogen regler om at de skal have en hvis mænge af tilbudsvarer
> forhold til den gennemsnitligt efterspørgsel på et givent produkt.

Kan du henvise til de regler ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Kasper Dupont

Dato : 03-02-05 15:47

Kuruderu wrote:

> Der er også nogen regler om at de skal have en hvis mænge af tilbudsvarer i
> forhold til den gennemsnitligt efterspørgsel på et givent produkt.

Og hvad så hvis det er et produkt, som ikke
normalt indgår i butikkensvaresortiment?

--
Kasper Dupont

Fra : Kasper Dupont

Dato : 03-02-05 15:46

"Michael Sørensen" wrote:

> [...]
> med mandag d. 7. februar, må de så sælge de omtalte tilbudsvarer til
> tilbudspris allerede lørdag d. 5. februar eller søndag d. 6. februar (hvis

Jeg ved det ikke, men jeg har da svært ved at forestille
mig, at det skulle være ulovligt.

> Har før oplevet, at man kan komme mandag morgen, og så siger de, at varen er
> udsolgt.

At der er udsolgt fortæller dig jo ikke noget om, hvad
pris de er solgt til. Det er jo ikke sikkert, at alle
kunderne har set produktet i tilbudsavisen.

--
Kasper Dupont