|
| Hvor uheldig har man lov at være? Fra : Dina |
Dato : 03-02-05 10:33 |
|
Den 29.11.2004 købte vi en Acer computer, vi kunne ikke få den til at
fungere, den viste den ene fejlmeldelse efter den anden, og opførte sig ret
besynderligt. Vi gik ned med den i forretningen og forklarede dem at der var
noget galt, de ville så beholde den, og selv se på den, vi hentede den så
hjem dagen efter, nu skulle den være i orden. Det var den bare ikke, den var
stadig umulig at have med at gøre, ned i forretningen igen, den kom på
værksted, vi væbnede os med tålmodighed,vi fik brev om at nu kunne vi hente
den, nu var den lavet. Jamen det var vi da glade for, vi fik den hjem den
kunne stadig ikke køre uden problemer, vi ringede til forretningen, og sagde
vi kom ned med den, og så syntes vi de skulle give os en anden, de gik så
med til at tage den tilbage, og vi fik så en Packard Bell med hjem, det
kostede os bare 2.000 kr ekstra. Nå men det kunne vi godt overleve bare vi
fik en computer der fungerede.
Vi fik computeren hjem og glædede os til at komme igang, det kunne bare ikke
lade sig gøre, det viste sig så at der manglede en hel masse programmer i
den, klog af skade ringede vi ikke til forretningen, men kontaktede Packard
Bell, som så, ud fra det vi fortalte, sagde at der var nogen der havde været
inde og fjerne nogen programmer, og om vi var sikker på at den computer ikke
havde ude før, og det vidste vi selvfølgelig ikke, nå men det skulle der så
kunne rettes op på ,ved at vi skulle køre nogen master cd ind, men det var
nogen der først skulle skaffes hjem og der kunne godt gå 14 dage.
Vi fik så pladerne hjem, ringede til Packard Bell som aftalen var, så de
skulle guide os igennem det.
Det kunne slet ikke lade sig gøre, og der blev sagt at der var kørt et
program ind på den, så det var umuligt at rette det op, og vi skulle
kontakte forretningen , det gjorde vi med det samme, jamen så måtte vi jo
komme ned, så de kunne se på den. Så er det bare jeg spørger, kan vi ikke
forlange en anden computer, for vi har ikke lyst til at begynde forfra, jeg
mener vi har tålmodige nok.
Venlig hilsen Dina.
| |
Kuruderu (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Kuruderu |
Dato : 03-02-05 11:10 |
|
"Dina" <Tiger@eye.mail.dk> wrote in message
news:4201f0d7$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Den 29.11.2004 købte vi en Acer computer, vi kunne ikke få den til at
> fungere, den viste den ene fejlmeldelse efter den anden, og opførte sig
ret
> besynderligt. Vi gik ned med den i forretningen og forklarede dem at der
var
> noget galt, de ville så beholde den, og selv se på den, vi hentede den så
> hjem dagen efter, nu skulle den være i orden. Det var den bare ikke, den
var
> stadig umulig at have med at gøre, ned i forretningen igen, den kom på
> værksted, vi væbnede os med tålmodighed,vi fik brev om at nu kunne vi
hente
> den, nu var den lavet. Jamen det var vi da glade for, vi fik den hjem den
> kunne stadig ikke køre uden problemer, vi ringede til forretningen, og
sagde
> vi kom ned med den, og så syntes vi de skulle give os en anden, de gik så
> med til at tage den tilbage, og vi fik så en Packard Bell med hjem, det
> kostede os bare 2.000 kr ekstra. Nå men det kunne vi godt overleve bare vi
> fik en computer der fungerede.
> Vi fik computeren hjem og glædede os til at komme igang, det kunne bare
ikke
> lade sig gøre, det viste sig så at der manglede en hel masse programmer i
> den, klog af skade ringede vi ikke til forretningen, men kontaktede
Packard
> Bell, som så, ud fra det vi fortalte, sagde at der var nogen der havde
været
> inde og fjerne nogen programmer, og om vi var sikker på at den computer
ikke
> havde ude før, og det vidste vi selvfølgelig ikke, nå men det skulle der
så
> kunne rettes op på ,ved at vi skulle køre nogen master cd ind, men det var
> nogen der først skulle skaffes hjem og der kunne godt gå 14 dage.
> Vi fik så pladerne hjem, ringede til Packard Bell som aftalen var, så de
> skulle guide os igennem det.
> Det kunne slet ikke lade sig gøre, og der blev sagt at der var kørt et
> program ind på den, så det var umuligt at rette det op, og vi skulle
> kontakte forretningen , det gjorde vi med det samme, jamen så måtte vi jo
> komme ned, så de kunne se på den. Så er det bare jeg spørger, kan vi ikke
> forlange en anden computer, for vi har ikke lyst til at begynde forfra,
jeg
> mener vi har tålmodige nok.
> Venlig hilsen Dina.
Uden at gå ind i de tekniske detalier omkring lovgivning vil jeg mene at
butikken er i sin gode ret til at tilbyde jer at kiggge på den.
Der er jo tale om et nyt produkt (ui gik fra acer til Packard mod en
merudgift) og derfor starter der også et nyt "bytte forløb" med den nye pc.
Må jeg spørge hvilken butik i har købt den i?
Mvh
Leo Knøsgaard
| |
Dina (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Dina |
Dato : 03-02-05 11:49 |
|
>
> Uden at gå ind i de tekniske detalier omkring lovgivning vil jeg mene at
> butikken er i sin gode ret til at tilbyde jer at kiggge på den.
> Der er jo tale om et nyt produkt (ui gik fra acer til Packard mod en
> merudgift) og derfor starter der også et nyt "bytte forløb" med den nye
pc.
Vi har også aftalt med forretningen, at vi kommer ned med den, vi mener
bare ikke vi kan være tjent med at blive ved på den måde, og efter min
mening er det påfaldende at man kan købe to forskellige computere i den
samme forretning, inden for to måneder, hvor begge er i uorden. Så er det
man er ved at miste tilliden til forretningen.
> Må jeg spørge hvilken butik i har købt den i?
>
> Mvh
>
> Leo Knøsgaard
Ja, det må du gerne spørge om, det var i Fona.
Mvh. Dina.
| |
Kuruderu (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Kuruderu |
Dato : 03-02-05 12:42 |
|
"Dina" <Tiger@eye.mail.dk> wrote in message
news:4202029a$0$48686$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> >
> > Uden at gå ind i de tekniske detalier omkring lovgivning vil jeg mene at
> > butikken er i sin gode ret til at tilbyde jer at kiggge på den.
> > Der er jo tale om et nyt produkt (ui gik fra acer til Packard mod en
> > merudgift) og derfor starter der også et nyt "bytte forløb" med den nye
> pc.
>
> Vi har også aftalt med forretningen, at vi kommer ned med den, vi mener
> bare ikke vi kan være tjent med at blive ved på den måde, og efter min
> mening er det påfaldende at man kan købe to forskellige computere i den
> samme forretning, inden for to måneder, hvor begge er i uorden. Så er det
> man er ved at miste tilliden til forretningen.
>
> > Må jeg spørge hvilken butik i har købt den i?
> >
> > Mvh
> >
> > Leo Knøsgaard
>
> Ja, det må du gerne spørge om, det var i Fona.
> Mvh. Dina.
Desværre er Fona ikke kendt for sin super gode Pc-Service
Jeg vil forslå jer at tage kontakt til en decideret Pc forretning og snakke
med dem om problemet og så evt. aftale en fast pris emd dem for at få dem
til at afhjælpe jeres problem med jeres nye pc. Alternativt forsøg at få
pengene tilbage og så køb en ny pc i en "rigtig" pc forretning. Der er du
som udgangspunkt sikret en mere kompetent og brugbar rådgivning.
Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har brug for råd & vejledning
med hensyn til et evt. køb.
Mvh
Leo Knøsgaard
| |
Repzak (03-02-2005)
| Kommentar Fra : Repzak |
Dato : 03-02-05 13:53 |
|
>Alternativt forsøg at få
> pengene tilbage og så køb en ny pc i en "rigtig" pc forretning. Der er du
> som udgangspunkt sikret en mere kompetent og brugbar rådgivning.
>
> Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har brug for råd & vejledning
> med hensyn til et evt. køb.
Hej
Jeg vil så ikke mene det er alternativet, jeg ville få pengene tilbage, hvis
Packardbell (whatever) siger de ikke har modtaget den som de har leveret
den, så er det sikkert en fejl fra dem, eller en "reklamation" fra en anden
kunde, hvilken jeg mener er usmageligt.
Kasper
| |
Dina (05-02-2005)
| Kommentar Fra : Dina |
Dato : 05-02-05 07:22 |
|
> > > Må jeg spørge hvilken butik i har købt den i?
> > >
> > > Mvh
> > >
> > > Leo Knøsgaard
> >
Ja, det må du gerne spørge om, det var i Fona.
Mvh. Dina.
> Desværre er Fona ikke kendt for sin super gode Pc-Service
> Jeg vil forslå jer at tage kontakt til en decideret Pc forretning og
snakke
> med dem om problemet og så evt. aftale en fast pris emd dem for at få dem
> til at afhjælpe jeres problem med jeres nye pc. Alternativt forsøg at få
> pengene tilbage og så køb en ny pc i en "rigtig" pc forretning. Der er du
> som udgangspunkt sikret en mere kompetent og brugbar rådgivning.
Det var vi også mest stemt for, men forretningen ville selv se på den,
og den blev så afleveret igår, og vi skal hente den idag, så må vi håbe den
er i orden.
> Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har brug for råd & vejledning
> med hensyn til et evt. køb.
> Mvh
>
> Leo Knøsgaard
Mange tak for det venlige tilbud, man kan jo aldrig vide hvordan det
ender.
Mvh. Dina.
| |
Brian k (08-02-2005)
| Kommentar Fra : Brian k |
Dato : 08-02-05 20:08 |
|
Dina wrote:
>
> Ja, det må du gerne spørge om, det var i Fona.
> Mvh. Dina.
Hehe, det havde jeg gættet allerede inden du svarede!
/brian
| |
|
|