Lasse Madsen wrote:
> Deres montage afdeling laver den fejl at de montere alle 100 stk print på
> engang istedet for at kontrollere 1 eller 2 print først og se om det var OK
> som er standard procedure.
Kan I dokumentere, at det er standard-procedure i branchen?
> med det resultat at alle 100 print nu er forkert monteret og ubruglige for
> vores vedkomne.
Kan der være tvivl om, at de er skyld i fejlen? Kan den - bare teoretisk
- være opstået som følge af fejlagtige instruktioner fra jer?
I en retssag, er det desværre ikke så væsentligt, om det er tilfældet -
det kan have større betydning, om de kan påstå det...
> I dag bliver jeg så ringet op og de forklarer at de vil prøve at anskaffe
> noget maskinel der muligvis kan reparere printene men de vil fakturere os
> for de timer de bruger på at udbedre dem samt "selvfølgelig" for det
> oprindlige arbejde med montage af de 100stk.
Det lyder umiddelbart som om I ikke har helt samme opfattelse af sagen.
Hvis de erkendte, at fejlen udelukkende var deres, ville de næppe
fakturere jer for fejlretningen.
> Jeg har som sagt intet på skrift, vores firma består af 2 personer (vi har
> et IS) og vi var begge tilstede da de forklarerede at de havde ødelagt dem
> så vi er self. 2 vidner.
>
> Kan vi gøre noget ? og hvad mon det koster?
I kan starte med at få noget på skrift. Skriv i venlige toner jeres
opfattelse af sagen og bed dem redegøre for omkostninger og tidsplan for
deres løsningsforslag.
I vil stå stærkest, hvis I kan få rettet fejlen først og tage slagsmålet
bagefter.
M.v.h.
Jonathan
--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/