Bil på tyske plade
Fra : Essox

Dato : 30-01-05 18:25

Må jeg kører i en bil på tyske plader herhjemme? og hvor længe, hvis jeg må?

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 30-01-05 20:15

> Må jeg kører i en bil på tyske plader herhjemme?

Nej.

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 20:26

Arh der er jo altid, men og hvis. Hvis det er en udlejningsbil er der
særlige regler herfor der gør du må køre - jeg kender dem desværre ikke nok
til at jeg kan give et svar på det.

Det er sådan, at hvis du ikke er bosat i Danmark så må du også gerne. Men
der er så en tidsbegrænsning på - den kender jeg heller ikke, mener dog det
er 3 måneder.

Ellers ville jeg mene at din Told & Skatteregion kan hjælpe dig.

/PN

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-01-05 22:12

pni skrev:

> jeg kender dem desværre ikke nok til at jeg kan give et svar på det.

>den kender jeg heller ikke, mener dog det er 3 måneder.

Hvorfor holder du så ikke bare mund?

Xpostet til:: dk.videnskab.jura,dk.admin.netikette
Fut til:: dk.admin.netikette
Svar herpå sendes kun dertil.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Tony

Dato : 30-01-05 21:28

> Må jeg kører i en bil på tyske plader herhjemme? og hvor længe, hvis jeg
> må?

Så længe ejeren (der er bosat i udlandet) sidder ved siden af, er eneste
begrænsning mig bekendt 3 måneder indenfor de sidste 12.

Tony

Fra : alexbo

Dato : 30-01-05 22:29

"Essox" skrev

> Må jeg kører i en bil på tyske plader herhjemme? og hvor længe, hvis jeg
må?

Nej.

Der er undtagelser, men hvis du falder ind under dem, ved du det selv.
Hotelpersonale, mekanikere, udlejningsansatte, redningskorps, godsbefordring
for en udenlandsk virksomhed, o.s.v.

Som privat kan man køre en udenlandsk bil, hvis man har fået den stillet til
rådighed som erstatning for sin egen efterladte i udlandet.
Desuden må man uden særlig tilladelse køre hvis den udenlandske ejer er med.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 22:41

Nu er det sådan at jeg forsøger at hjælpe en spørger her i gruppen - sagligt
og velmenene.

Jeg mener også at jeg slutter af med at henvise spørgeren til Told & Skat
hvor han kan få det korrekte svar. Det er min klare opfattelse, at gruppen
her er til for at hjælpe og diskutere saglige og serøse spørgsmål - det
forsøger jeg på. Jeg kan ikke afvise, at jeg tager fejl eller laver stave-
og formuleringsfejl. Men jeg skriver i mit indlæg, at jeg ikke ved det -
derfor henviser jeg spørgeren til Told & Skat - det syntes jeg er det bedste
råd at give med på vejen.

Da spørgsmålet indledningsvist kun er svaret med et simpelt nej, hvilket
efter min bedste overbevisning er ret misvisende for spørgeren, så vælger
jeg at skrive det der efter min opfattelse er korrekt. Jeg har dog ingen
kildehenvisning - derfor vælger jeg at henvise til Told & Skat - det syntes
jeg er seriøst og velmenene - men den opfattelse deler du åbenbart ikke.

Det ville være rart om de indlæg der blev postet blev læst og forstået i den
gode mening de er skrevet i.

/PN

Fra : alexbo

Dato : 31-01-05 13:05

<pni> skrev

> Da spørgsmålet indledningsvist kun er svaret med et simpelt nej, hvilket
> efter min bedste overbevisning er ret misvisende for spørgeren,

Egentlig ikke, som spørgsmålet er stillet er nej et fyldestgørende svar.

Man kan tillade sig at gå ud fra at spørgeren er danskboende og herhjemme er
DK, og at han ikke har et arbejde der giver ham lov til at køre udenlandske
biler.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 15:08

Ja, man kan forudsætte ret meget, men der er jo kommet mange nuancerede svar
på det spørgsmål nu her, men man kan sagtens tillade sig at gå ud fra det -
men jeg vidste ikke at man godt måtte blot ejeren sad ved siden af. Men
sådan bliver man klogere og det er jo rart nok

PN

Fra : alexbo

Dato : 31-01-05 16:13

<pni> skrev

> men jeg vidste ikke at man godt måtte blot ejeren sad ved siden af. Men
> sådan bliver man klogere og det er jo rart nok

Det er også mere en social regel end en afgiftregel.

Det er for at undgå det urimelige, at en usikker udlænding, som måske er
vant til venstrekørsel, skal kæmpe sig igennem tæt trafik, med en dansk
stedkendt rutineret chauffør ved siden af.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 31-01-05 16:18

KLIP

> [...]
> vant til venstrekørsel, skal kæmpe sig igennem tæt trafik, med en dansk
> stedkendt rutineret chauffør ved siden af.

Hvad gør så alle de ferierende i diverse lande, socialt..?

--
Bjørn J.

Fra : alexbo

Dato : 31-01-05 16:25

"BJ" skrev

> Hvad gør så alle de ferierende i diverse lande, socialt..?

Hvis de har en stedkendt rutineret chauffør med, lader de ham køre.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 31-01-05 16:30

KLIP

> Hvis de har en stedkendt rutineret chauffør med, lader de ham køre.

Mon det er reglen, socialt set..?

--
Bjørn J.

Fra : Erik Eriksen

Dato : 31-01-05 00:18

"Essox" <essox@FJERNprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Må jeg kører i en bil på tyske plader herhjemme? og hvor længe, hvis jeg
> må?

Efter de nye regler JA hvis du er ansat i og arbejder for et tysk firma.
Dit hovederhverv skal være: kørende - det duer ikke hvis du sidder ved et
skrivebord eller er flaskedreng
Er du handelsrejsende for firmaet må du efter de nye EU-love køre alt det
du vil i Danmark
Her et godt sted at handle: http://www.eu-cars4you.de/

Fra : BJ

Dato : 31-01-05 00:19

"Erik Eriksen" <erik@eriksen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> et skrivebord eller er flaskedreng
> Er du handelsrejsende for firmaet må du efter de nye EU-love køre alt det

Er der allerede faldet dom..?

Har den danske stat kastet sig fladt ned på maven..?

Kan du ikke give en henvisning til den nye lov gældende for Danmark..?

--
Bjørn J.

Fra : Søren R

Dato : 03-02-05 12:16

On Mon, 31 Jan 2005 00:18:04 +0100, "Erik Eriksen" <erik@eriksen.dk>
wrote:

> [...]
>skrivebord eller er flaskedreng
>Er du handelsrejsende for firmaet må du efter de nye EU-love køre alt det

Er der ikke noget med at det ikke er tilladt i Danmark, og der skulle
køre en sag? Den venter vi med spænding på, på vores arbejde. Er det
afgjort?

--
Søren R
¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤