Krænker vi varemærke beskyttelsen?
Fra : Søren Blom

Dato : 26-01-05 13:22

hej

En folk veninder har en Bacardi klub, hvor de, ja drikker sig Bacardi et par
gange om året.

Nu har de så besluttet sig at åbne et web-site og har i den forbindelse købt
domænet
bacardi-klubben.dk som en slags hylst til Bacardi, har så tænkt på, om de
egentlig overtræder nogen love ved at købe et domænenavn hvor i der indgår
et registeret varemærke?
Er der nogen danske domme på området?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : anders majland

Dato : 26-01-05 13:54

> Er der nogen danske domme på området?

Ja - en chauffør med speciale i kørsel med rolls-royce har fornyligt måtte
punge ud med en pæn sum for uberetmæssigt at have anvendt varemærket på en
hjemmeside i et par år.

Det var fremme i dagspressen så mon ikke det er nemt at finde sagen i
onlineudgaverne ?

/A

Fra : Holst

Dato : 26-01-05 14:26

anders majland wrote:

> [...]
> hjemmeside i et par år.
>
> Det var fremme i dagspressen så mon ikke det er nemt at finde sagen i

De er måske ikke helt nået til dommen endnu:

http://www.jp.dk/ssmorgenavisen:aid=2826724

Fra : John

Dato : 26-01-05 14:28

"Holst" <newsjan05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

De er måske ikke helt nået til dommen endnu:

http://www.jp.dk/ssmorgenavisen:aid=2826724

Jo: http://www.jp.dk/kp/artikel:aid=2841130/

Mvh

John

Fra : Holst

Dato : 26-01-05 14:44

John wrote:

> De er måske ikke helt nået til dommen endnu:
>
> http://www.jp.dk/ssmorgenavisen:aid=2826724
>
> Jo: http://www.jp.dk/kp/artikel:aid=2841130/

Ja, den fandt Google ikke lige.

Fra : John

Dato : 26-01-05 14:27

meddelelse news:41f7931f$0$48316$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> hjemmeside i et par år.
>
> Det var fremme i dagspressen så mon ikke det er nemt at finde sagen i

Det må være denne her:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-05 14:44

John skrev:

> Det må være denne her:
> http://www.jp.dk/kp/artikel:aid=2841130/

Tak. Det viser sig at sagen ikke umiddelbart ligner den der
spørges om.

1. Der er tale om et firma i bilbranchen (limousinekørsel).
2. Firmaet havde lagt Rolls Royce-navnet ind som søgeord.

Søren Blom snakker om en privat side, og det er formodentlig ikke
hensigten at prøve at placere "Bacardi" som søgeord.

Men hvis Sørn Bloms veninder er blevet nervøs, kan de bare spørge
Bacardi-firmaet. Det skulle være sært om de fik nej.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Søren Blom

Dato : 27-01-05 02:17

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev

> [...]
>
> Men hvis Sørn Bloms veninder er blevet nervøs, kan de bare spørge
> Bacardi-firmaet. Det skulle være sært om de fik nej.

Rart at se, at du også kommer her Bertel

Nej, vi har ikke just planer om at lægge Bacardi ind som søge ord,
spørgsmålet er om der overhoved bliver lagt søge ord i koden, Google og
andre søgemaskiner finder fint mit site med under sider uden der dissideret
er placeret søgeord i koderne.

Sitet er og vedbliver privat uden at der er noget på sitet der kan købes, så
det er ikke en form indtægtskilde.

Nu er der ikke nogen der er nervøse for noget, endnu. Men det er mig der med
et alt for fint ord, står som tekniks ansvarlig for sitet, så det slog mig
om vi bryder nogen love osv.
Ejeren af domæne døjer med hjernerystelse efter at have været oppe at slås
med et køkkenskab, så hun er ikke så hurtig tænkende pt

Foreløbig kommer sitet til at lægge som et subdomæne på mit eget site.

Fra : Jesper

Dato : 27-01-05 12:14

> Men hvis Sørn Bloms veninder er blevet nervøs, kan de bare spørge
> Bacardi-firmaet. Det skulle være sært om de fik nej.
>
> --
Jeg mener nu det ville være sært om de fik ja.
Bacardi burde i mine øjne da være bange for at mærket degenerer.
Man drikker sig jo allerede stang-bacardi...
/JB