Advokat/Juridisk Bistand (DK-GB).
Fra : { TM·DK }

Dato : 23-01-05 00:08

Hej til jer alle...

Jeg/Vi har været på jagt efter en advokat som kan varetage vores interesser
mht. til skilsmisse/forældremyndighed i England. Vi er hele tiden stødt
panden imod "muren", fået et par "ubrugfelige links", osv. osv., og er ret
så frustreret nu over hvor man kan henvende sig og hos hvem man kan få
hjælp/støtte samt advokatbistand - her i Danmark.

"Sagen" er den at - min dame er mor til 3 unger, hun er fra England men er
pt. bosiddende her i landet og vi har planer om at fortsætte vores samliv
her. Hun har for c.a. 4 mdr. siden søgt om skilsmisse med hendes engelske
mand som - er en "koldbøtte" uden lige, har brugt ALT imod hende, sagt at
hun IKKE må kontakte hendes børn og ej heller må se/tale med dem mere!

Jeg har indtil nu forsøgt på bedste vis at støtte hende men - er efterhånden
nået så langt at - man som Britisk EU Borger - ikke kan få nogen form for
juridisk hjælp her i Danmark, kan det virkeligt være sandt????

Vores fremtidige planer er at hun vil bosætte sig her med mig og min søn og
starte på en frisk ny tilværelse og senere - få sine unger med her over -
HVIS muligt!

Hvem kan hjælpe hende/os? Hvor kan vi gå hen og - hvem kan vi evt. kontakte?
Vi må og skal have hjælp nu!!!!

På forhånd tak,

Mvh.,

Kelly & John.

Fra : "Erik Andersen

Dato : 23-01-05 20:09

> [...]
> nået så langt at - man som Britisk EU Borger - ikke kan få nogen form for
> juridisk hjælp her i Danmark, kan det virkeligt være sandt????

Alt det du vil, bare betal ved kasse 1 eller leder du efter noget gratis?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-01-05 21:00

En skilsmissesag er jo forskellig fra land til land.
Og da det er to "Britiske EU Borger" der skal skilles, er det logiske
(og med garanti også det billigeste) at lade en Britisk advokat tage
sig af hendes sag.
En Dansk advokat vil kun fordyrer sagen, bare tænk på de ture han/hun
måtte tage til England for at klare sagens "ærter", dem skal din
veninde jo betale.

Nu skriver du jo godt nok "Vores interesser", men ret beset er det
"kun" hendes interesser der skal varetages i hendes skilsmissesag.
Dine interesser er sagen udvedkommende.

/Hans

Fra : { TM·DK }

Dato : 24-01-05 10:47

Hej Hans & Erik.

Ja, sandt nok at jeg jo intet som helst har med selve sagen at gøre andet
end "bare" at støtte hende så vidt og langt som det nu er muligt.

Vi har dog haft fat i en til flere Kbh. Advokater som har en britisk kollega
siddende i London men - sagen er den at hun/han (Advokaten) ikke kunne
foretage sig noget særligt da hun (damen) ikke er i England pt. og "de"
kræver at man som klient opholder sig derovre i mindst 10 dage hvilket er
noget "svært" for tiden dels af økonomiske årsager og ikke mindst gr.a.
hende's eks mand som er (- efter min mening) dybt "mental oven i ho'et"!!!.

Men, jeg burde da trods alt mene at der må sidde een eller anden et sted som
kan råde og vejlede og evt. hjælpe hende uden at det skal koste en formue da
hun ingen særlige indtægter har lige pt., og som vi alle jo ved skal en
Advokat have formuer for at starte en sag op, og en "frisag" kan hun jo ikke
få her da hun ikke er registret borger her i landet - endnu og ej heller i
England da hun ikke opholder sig der. Een af flere grunde til at hun ikke
vil/tør opholde sig derovre er, at hende's eks. "jagter" hende uanset hvor
hun måtte være men her - kan hun få fred hvilket igen har gjort hende
stærkere på mange måder.

Vi har påtænkt os at få hende registret hos Statsamtet i denne uge og så -
må vi tage det derfra og håbe på det bedste, men jow, svært er det at
man/jeg intet kan gøre for hende uanset hvorn jeg vender og drejer det
hele...!

På forhånd tak.

Mvh. John

Fra : "Erik Andersen

Dato : 24-01-05 11:10

) dybt "mental oven i ho'et"!!!.

> [...]
> hun ingen særlige indtægter har lige pt., og som vi alle jo ved skal en
> Advokat have formuer for at starte en sag op,

Glem det, det kommer til at koste en formue, England er for folk der kan
tage vare for deres egne liv og ikke
baserer deres liv i et "tilskudssamfund som danmark", det er bare at komme
til lommerne, og vi taler 100.000+

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-01-05 20:40

*************
> [...]
>hende's eks mand som er (- efter min mening) dybt "mental oven i ho'et"!!!.
Jeg er ret sikke på at hun må til England og køre sin sag. Specielt
hvis der er børn indblandet.
Alternativt, hun bliver her og "gemmer" sig. Hun vil nok før eller
siden blive "opdaget" af ex'en, og så har i balladen igen, tåber giver
ikke sådan lige op når de føler at de har en "sag".

> [...]
>Advokat have formuer for at starte en sag op, og en "frisag" kan hun jo ikke
>få her da hun ikke er registret borger her i landet
At få Dansk-fri procsses/gratis advokatbistand, til en sag i England
er nok ønsketænkning.

> - endnu og ej heller i
>England da hun ikke opholder sig der.
Hvorfor tror du det, har i prøvet ?
Har i prøvet det Engelske konsulat (De bør, på et eller andet nivu,
bistå Engelske statsborgere)

>Een af flere grunde til at hun ikke
>vil/tør opholde sig derovre er, at hende's eks. "jagter" hende uanset hvor
>hun måtte være
Forståleligt, men sagen skal nu engang køres i England og hun er part
i sagen.
Få kontakt til en Engelsk advokat eller en eller anden form for
Engelsk rådgivningstjeneste. Evt. kunne en Dansk retshjælpstjeneste
måske rådgive lidt.

> [...]
>må vi tage det derfra og håbe på det bedste, men jow, svært er det at
>man/jeg intet kan gøre for hende uanset hvorn jeg vender og drejer det
Hvis hun skal registreres nogle steder er det hos folkeregistret hos
den kommune hun tager ophold i.

/Hans