udenlandske øl
Fra : Christian Buhrkall

Dato : 21-01-05 12:42

Jeg kunne godt tænke mig at købe nogle øl i udlandet og sælge dem.
Hvordan kan det blive lovligt?
Jeg har ikke planer om at have et lager i dk, men nærmere tage
bestillinger og så opfylde dem på en enkelt tur.

Der skal betales nogle afgifter, men hvordan, hvormeget og hvor?

Fra : HKJ

Dato : 21-01-05 12:47

"Christian Buhrkall" <darkwing@hco.kollegienet.dk> wrote in message
> [...]
> bestillinger og så opfylde dem på en enkelt tur.
>
> Der skal betales nogle afgifter, men hvordan, hvormeget og hvor?

Ikke bare afgifter, men også flaskepant.
Det er noget med at registrere hver eneste type flaske og købe pantmærker
som du skal klistre på.

Fra : Christian Buhrkall

Dato : 21-01-05 12:56

HKJ wrote:
> "Christian Buhrkall" <darkwing@hco.kollegienet.dk> wrote in message

> Ikke bare afgifter, men også flaskepant.
> Det er noget med at registrere hver eneste type flaske og købe pantmærker
> som du skal klistre på.

ok.
Hvis jeg nu vælger at sælge dem allesammen i en bar?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-01-05 05:39

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in

> Ikke bare afgifter, men også flaskepant.
> Det er noget med at registrere hver eneste type flaske og købe
> pantmærker som du skal klistre på.

Hvad bestemmer at man skal med ølflasker og ikke med f.eks.
kildevandsflasker ?

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

Fra : HKJ

Dato : 23-01-05 08:24

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> wrote in message

> Hvad bestemmer at man skal med ølflasker og ikke med f.eks.
> kildevandsflasker ?

Loven:
http://www.dansk-retursystem.dk/files/filer/bekendtgoerelse_om_pant_og.pdf

Husk også at kigge på resten af siten: http://www.dansk-retursystem.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-01-05 20:11

> Loven:
> http://www.dansk-retursystem.dk/files/filer/bekendtgoerelse_om_pa
> nt_og.pdf

Ja den er jo ikke til at tage fejl af.

Et spørgsmålet:
§1, stk 2:
Bekendtgørelsen omfatter endvidere kulsyreholdigt mineralvand mv. med
anprist indhold af carbondioxid.

Betyder det at en kulsyreholdig mineralvand hvor man ikke skriver det
på flasken ikke er omfattet ? Det lyder som en lidt mærkelig regel...

"Be nice to nerds - you might end up working for one"

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-01-05 16:18

"Christian Buhrkall" <darkwing@hco.kollegienet.dk> skrev i en
meddelelse news:csqpj2$fv$1@news.net.uni-c.dk

> Jeg kunne godt tænke mig at købe nogle øl i udlandet og sælge dem.
> Hvordan kan det blive lovligt?

Glem det. Det danske returpantsystem er strikket sammen på en måde, der
alene tilgodesér monopolet (læs: De Forenede Bryggerier). Du bliver kvalt i
udgifter, afgifter og bureaukrati.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 01/24/05)