By og landzone.
Fra : Wagner

Dato : 18-01-05 22:32

Angående Bekendtgørelse af lov om planlægning .....

Vi har forsøgt at tygge planloven igennem, men har svært ved helt at forstå
den.

Mht land og byzone: Hvis kommunen laver en lokalplan for et område, er det
så først når ejeren ønsker det, at området overføres til byzone?

Se evt. kap.5, §13, stk.4 i
http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A2004/0088329.htm#K4

Vi vil meget gerne høre erfaringer fra folk, som har været i den situation.
vh
Wagner

Fra : Hans Hansen

Dato : 18-01-05 22:58

"Wagner" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mht land og byzone: Hvis kommunen laver en lokalplan for et område, er det
> så først når ejeren ønsker det, at området overføres til byzone?

Det kommunen kræver at du stiller sikkerhed og betaler udgifterne, hvis og
såfremt du skulle fortryde og ikke har
påbegyndt inden 4 år

vh Hans

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 24-01-05 19:01

Wagner wrote:

> [...]
>
> Mht land og byzone: Hvis kommunen laver en lokalplan for et område, er det
> så først når ejeren ønsker det, at området overføres til byzone?

Forældet, der er ikke mere frigørelsesafgift,
som jeg forstår dine henvisninger, så det er først ved salg, det udløses,
men mange, tja undtagelser..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Peder Porse

Dato : 24-01-05 20:03

Overgangen til byzone sker ved planens ikrafttræden, dvs. ved dens
offentliggørelse.

pp