Biler spærre dør
Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 16-01-05 22:09

Jeg har netop fået en ny lejlighed, beliggende i en ret smal
(ensrettet) gade, med fortove der ofte kun er en kantsten.

Tilhørende lejligheden er der en kælder, med en god bred dør, der (som
hovedøren) vender ud til vejen.

Forholdene er sådan, at der lige præcis kan holde to biler ud for min
lejlighed (og nabohusene), men pga. de smalle forhold betyder det at
min adgang til kælderen næsten blokeres - man kan akkurat skubbe en
cykel forbi, med stor risiko for at ridse bilerne.

Når jeg skal flytte ind skal jeg bl.a. have et klaver ned i kælderen
(tør, opvarmet og med en stige ned fra lejligheden), og så er jeg
frygtelig bange for at der holder to biler og blokerer.

Spørgsmålet er så: Er det tilladt at blokere en indgang så den bliver
ubrugelig til sit formål (man kan ikke få en alm. flyttekasse derned
når der er blokeret)? Kan jeg ringe til politiet og få dem til at få
evt. blokerende biler fjernet?

Jeg vil selvfølgelig snakke med folk i forvejen, skilte osv., men hvis
der er blokeret kan det blive dyrt for mig at gøre et nyt forsøg.

--
Mvh. Simon Mikkelsen

E-mail-adresse sløret pga. spam, for
kontaktinfo, se http://mikkelsen.tv/simon/contact/

Fra : Henning

Dato : 17-01-05 16:58

>Tilhørende lejligheden er der en kælder, med en god bred dør, der (som
>hovedøren) vender ud til vejen.
Er der på vejen markeret at der er en port?

> [...]
>ubrugelig til sit formål (man kan ikke få en alm. flyttekasse derned
>når der er blokeret)? Kan jeg ringe til politiet og få dem til at få

Såfremt vejen er markeret, kan du kontakte politiet og bede dem flytte
bilen.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk