Værgemålslovens kapitel 7
Fra : Kevin Edelvang

Dato : 14-01-05 00:15

Finder Værgemålslovens kapitel 7 om ugyldige aftaler anvendelse på alle, der
måtte lide af de tilstande, som beskrives i §§ (særligt § 46), eller gælder
det udelukkende folk, der i juridisk forstand er under værgemål?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 14-01-05 08:30

"Kevin Edelvang" skrev 14.01.2005 0:14:

> Finder Værgemålslovens kapitel 7 om ugyldige aftaler anvendelse på alle, der
> måtte lide af de tilstande, som beskrives i §§ (særligt § 46), eller gælder
> det udelukkende folk, der i juridisk forstand er under værgemål?

Ifølge § 44 omhandler den kun "umyndige", hvilket henviser til §§ 1 og 6. §
46 omfatter som jeg ser det en videre kreds, men det er kun for denne
bestemmelse.

--
/kristian
@warszawa