Jeg hørte i radioen i dag
Fra : Henning Lund

Dato : 12-01-05 19:40

at man kunne for ca kr 400 få en foged ud og hente sine ting hos en
reperatør hvis han havde lukket/gået konkurs.
Hvordan står jeg så i min situation?
D 13/12/2004 sendte jeg min søns computer til det firma på sjælland hvor
vi havde købt det, det drejede sig om en garantireperation. Det viser
sig nu at firmaet ikke svarer på telefon og mail, jeg har ringet siden d
15/12/2004 hver eneste dag, jeg har kontaktet Postdanmark for at høre om
firmaet modtog/sendte post, og det gjorde de, firmaet er ikke
repræsenteret som forhandler på edbpriser.dk mere, men det sjove er, der
er et andet firma som ligger på samme adresse, det florerer på
edbpriser.dk.
Jeg har prøvet at ringe til dette firma, men de tager heller ikke
telefonen, mail besvares heller ikke. Hvis man søger på Krak, er samme
telefonnummer tilhørende begge firmaer, så der er ingen tvivl om at det
er de samme folk der står bag. For at det ikke skal være løgn, så har
begge firmaer to adresser alt efter hvor man søger dem.
Hvordan pokker får jeg vristet knægtens computer fra et firma der ikke
svarer på mine forespørgsler, hvem kan hjælpe, fogeden eller?
Jeg kunne selv køre fra det mørke vestjylland og til sjælland, men så
går noget af fidusen af regnestykket, især hvis firmaet ikke vil åbne
døren, da de ikke har en fysisk butik men kun en internetside hvor man
kan handle.
Jeg mangler gode råd, knægten skal ikke miste sin maskine selv om den er
defekt.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : phk

Dato : 12-01-05 20:03

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg mangler gode råd, knægten skal ikke miste sin maskine selv om den er
> defekt.

Der sker næppe noget ved vi får at vide hvem det er. Tværtimod!

;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henning Lund

Dato : 12-01-05 21:03

http://www.direkt-data.com/ som også hedder
http://www.compushoppen.dk/default.asp

Fra : Henning Lund

Dato : 13-01-05 17:02

Er der virkelig ingen som har et bud?

Fra : Manler

Dato : 13-01-05 21:04

On Thu, 13 Jan 2005 17:01:31 +0100, "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid>
wrote in dk.videnskab.jura:

>Henning Lund skrev:
>
>Er der virkelig ingen som har et bud?

Uanset hvilket bud der gives, så bliver det svært/dyrt at få den computer
tilbage med andres hjælp (autoriteter).
Da du kender adressen, så er der vel kun een vej, og det er at selv hente
computeren medbringende beviser for at den er afleveret der.

--
Gerner

Nu er det snart jul igen.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Henning Lund

Dato : 13-01-05 22:36

Manler skrev:

> [...]
> Da du kender adressen, så er der vel kun een vej, og det er at selv
> hente computeren medbringende beviser for at den er afleveret der.

Fra vestjylland og retur er ved at koste en computer.

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 13-01-05 22:24

Henning Lund" skrev ...
> Er der virkelig ingen som har et bud?
Jo da.
Jannie Hansen, Rundingen 10, Herringløse
3670 Veksø Sjælland, drev også et firma ved navn:
JWH HOLDING ApS, cvr 26876745, som
registreringstidende kan berette følgende om:
Registreret pr. 22.01.2004:
Anmodning om opløsning, jf. anpartsselskabs-
lovens § 60, jf. § 61 sendt til skifteretten
i Roskilde den 22.01.2004.

Registreret pr. 13.02.2004:
Den 10.02.2004 har skifteretten i Roskilde
udnævnt Advokat Jørgen Victor Lindelius,
Allehelgensgade 19, postboks 180,
4000 Roskilde, til likvidator.

Selskabet tegnes af likvidator.

Der kan vel næppe ske noget ved at ringe til
likvidator og spørge.

Keld Lergren Nielsen

"Den som anser sig for færdiguddannet -
- han er mere færdig end dannet"

Fra : Henning Lund

Dato : 13-01-05 22:41

Keld Lergren Nielsen skrev:
> [...]
> 4000 Roskilde, til likvidator.
>
> Selskabet tegnes af likvidator.
>
> Der kan vel næppe ske noget ved at ringe til

Nå der stod jo hvem likvidator var, men hvad er det du mener jeg skal
ringe og spørge om?

Fra : per christoffersen

Dato : 13-01-05 23:01

> Nå der stod jo hvem likvidator var, men hvad er det du mener jeg skal
> ringe og spørge om?

Likvidator er den advokat der står for behandlingen af konkursen.
Det er således ikke længere ejerne der disponerer på selskabets vegne, men
ham.
Du skal kontakte ham, og sige at jeres computer er i selskabets besiddelse,
og at du vil have den udleveret.
Hvor store mulighederne er skal jeg ikke kunne sige. Likvidator skal
behandle alle kreditorer ens, så de får lige stor andel af deres
tilgodehavender dækket. I er godt nok ikke kreditorer, fordi computeren
stadig tilhører jer, men mulivis er lageret blevet solgt på en auktion, og
så kan jeg ikke lige gennemskue hvordan jeres stilling er.

Men ring dog, - der er jo en chance.

/Per

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-01-05 07:02

per christoffersen wrote:

> "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Likvidator er den advokat der står for behandlingen af konkursen.

Undskyld, men øhh, er der ikke forskel på:
Likvidering -> Likvidator (solvent firma)
og
Konkurs -> Kurator (insolvent firma)

> Det er således ikke længere ejerne der disponerer på selskabets vegne, men
> ham.

Gælder det både Likvidering og Konkurs?

Stig Johansen

Fra : Henning Lund

Dato : 13-01-05 22:39

Keld Lergren Nielsen skrev:

> Selskabet tegnes af likvidator.

Hvad er det for en fyr? Det udtryk kender jeg ikke.

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 14-01-05 13:34

On Thu, 13 Jan 2005 17:01:31 +0100, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>Henning Lund skrev:
>
>Er der virkelig ingen som har et bud?

Tja, jeg pøvede det samme for et par år siden.
Jeg havde sendt en vare retur fordi den var defekt.
Der sker det (hvis firmaet ellers har orden i papirsagerne, dvs at dit
navn og adresse er kendt) at du får et brev fra den advokat der er sat
til at rydde op i sagerne, omhandlende din fordring (den indleverede
genstands).
Du skal så vedkende at du står ved din fordring (At du mener at have
noget til gode i firmaet, værdien af den indleverede genstand).

Du vil harefter blive holdt orienteret fra advokaten om sagens forløb,
vi taler om mange breve, ofte tykke, sendt anbefalet til dig.

Når der så er gået en rum tid, mange måneder, kommer der en
domsudskrift hvor sagen har været behandlet.

I mit tilfælde viste det sig at firmaet var solvent, og firmaet på
papiret kunne havde betalt enhver sit. Men jeg fik aldrig min
indleverede vare retur, ejheller nogen penge. Som jeg husker det var
det noget med at "små fordringer blev der set bort fra".
Men jeg var sgu imponeret over den store papirmængde jeg fik tilsendt,
altid sendt anbefalet. Jeg kunne følge med i alt omkring firmaet og
dets afvikling, specielt interesant var det at kunne følge
indehaverens livshistorie og følge ham op til sagens endelige
afslutning og faktisk også en tid efter. Nogle kreditorer gjorde
indsigelser mod nogle punkter i dommen, som blev taget til
efterretning, og indehaveren blev ikke bevilliget gældssernering.

Så hvis jeg havde en fordring i størrelsen af en PC, ville jeg
kontakte advokaten der står bag oprydningen og se om PCen ikke kunne
udleveres, jeg tror dog ikke det kan ske.
Alternativet er selv at hente PCen.

/Hans

Fra : Henning Lund

Dato : 14-01-05 17:06

Hans Kjærgaard skrev:

> [...]
> Du skal så vedkende at du står ved din fordring (At du mener at have
> noget til gode i firmaet, værdien af den indleverede genstand).

Problemet er her at firmaet flyttede lang tid før jeg sendte computeren
til reperation selv om adressen er den samme som det var da vi købte
maskinen, så computeren er sendt til den adresse firmaet havde dengang
det "eksisterede" og omdirigeret af en total hjernelam postmand til en
privatadresse. Det grusomme er at det var en aftale postmanden havde med
firmaet, når der kom pakker, skulle han bare omadressere dem til
privatadressen selv om firmaet stadig havde adresse i et tomt kontor,
sikkert nok for at holde kunder og kreditorer fra døren. Så alt i alt er
sagen ved at blive temmelig rodet. Jeg græmmes.

Fra : per christoffersen

Dato : 13-01-05 21:50

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> http://www.direkt-data.com/ som også hedder
> http://www.compushoppen.dk/default.asp

De to firmaer bruger forskelligt CVR-nummer, og er derfor ikke samme firma.
Prøv at søge på deres nummer i selskabsregistret www.publi-com.dk. Her
kommer der forskellige firmanavne frem, men samme person står bag. Der er
endog en adresse, som du sikert kan finde et telefon nummer til.

Du akn også søge hos CVR-registeret www.cvr.dk, men søgningen ser ud til at
være ude af drift i øjeblikket.

/Per

Fra : Henning Lund

Dato : 13-01-05 22:38

per christoffersen skrev:

> [...]
> www.publi-com.dk. Her kommer der forskellige firmanavne frem, men
> samme person står bag. Der er endog en adresse, som du sikert kan

Jamen det har jeg jo gjort som før skrevet, begge firmaer har
telefonnumre men tager ikke telefonen eller svarer på mail.

Fra : per christoffersen

Dato : 13-01-05 22:57

> per christoffersen skrev:

> Jamen det har jeg jo gjort som før skrevet, begge firmaer har telefonnumre
> men tager ikke telefonen eller svarer på mail.

Publi-com angiver navnet på en privatperson med en adresse forskellig fra
forretningsadressen (Den er offentliggjort i et andet indlæg), så jeg mente
der kunne være en chance for en ny indgangsvinkel.

Men det hele kan jo være ligemeget nu, hvor det viser sig, at firmaerne er
under konkursbehandling.

/Per

Fra : ibber

Dato : 13-01-05 23:06

"per christoffersen" <pc@FJERNcomonto.dk> wrote in message

> [...]
> der kunne være en chance for en ny indgangsvinkel.
>
> Men det hele kan jo være ligemeget nu, hvor det viser sig, at firmaerne er

Det kan jo være at det er firmaer der er oprettet efter den 14.2
har lovet ejeren af indlægget at kikke forbi firmaet i morgen da jeg bor
næsten ved siden af

Fra : Henning Lund

Dato : 14-01-05 05:48

ibber skrev:

> Det kan jo være at det er firmaer der er oprettet efter den 14.2
> har lovet ejeren af indlægget at kikke forbi firmaet i morgen da jeg
> bor næsten ved siden af

Nu kan jeg ikke huske hvornår begge firmaer er startet op, og jeg kan
ikke se de på cvr registret da det er nede.

Fra : Henning Lund

Dato : 14-01-05 05:50

per christoffersen skrev:

> [...]
> jeg mente der kunne være en chance for en ny indgangsvinkel.
>
> Men det hele kan jo være ligemeget nu, hvor det viser sig, at

Hvordan kan firmaerne så egentlig køre videre hvis de er under
konkursbehandling, det ene af firmaerne florerer på edbpriser.dk i den
helt store stil.

Fra : Henning Lund

Dato : 14-01-05 05:46

per christoffersen skrev:

> Publi-com angiver navnet på en privatperson med en adresse forskellig
> fra forretningsadressen (Den er offentliggjort i et andet indlæg), så
> jeg mente der kunne være en chance for en ny indgangsvinkel.

Nå for pokker, på den måde.