Erstatnings sag. plz. hjælp
Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 17:29

Hej.

Jeg var for 5 år siden ude for en trafikulykke på arbejde.

Ulykken skyldes en forkert vej afspærring og entreprenøren er senere blevet
dømt i retten for at skiltningen var forkert.

Jeg er pr. 01-02-2005 sendt på en førtids pension af kommunen.

Jeg køre pt. En sag i arbejdsskade styrelsen og ved ikke lige hvornår den er
færdig.

Nu kommer mit spørgsmål, kan jeg hive entreprenøren i retten med et krav om
erstatning for feks. Tabt arbejdsfortjeneste ??? Eller andet ??

Man kan efter de gamle regler kun få erstatning for 6 år.

Forskellen mellem pension og da værende løn gange 6.

Jeg syntes det virker grotesk at en entreprenør kan lave en fejl og den
eneste der betaler prisen er mig, de fik dog en bøde på 10,000,-

Mvh Henrik

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 11-01-05 18:30

> Jeg syntes det virker grotesk at en entreprenør kan lave en fejl og den
> eneste der betaler prisen er mig, de fik dog en bøde på 10,000,-

Jeg går ud fra du kørte i bil. Det skriver du ikke noget om.
Men i så fald.
Mig bekendt står der udtrykkeligt i færselsloven at der ikke må køres
hurtigere end forholdene tillader det.
Og at man ikke må køre hurtigere end at man kan standse for en uforudset
forhindring.

Da du alligevel kom til skade, går jeg ud fra at du kørte for stærkt.
Så ifølge færdselsloven begik du også en fejl.

Det er muligt at entreprenøren begik en fejl. Men de skal vel ikke, ud fra
et moralsk synspunkt, bøde for at du begår en fejl.

mvh
TK

Fra : MAndersen

Dato : 11-01-05 19:56

"Thomas Kristiansen" <thomas.bk-spam-@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er muligt at entreprenøren begik en fejl. Men de skal vel ikke, ud fra
> et moralsk synspunkt, bøde for at du begår en fejl.

Sikke dog en masse vrøvl.

Du skal få fat i en advokat med det samme, han ved hvilke krav du kan rejse
overfor entreprenøren.

MAndersen

Fra : Jørgen G

Dato : 11-01-05 22:10

"MAndersen" <ikke@nogen.no> skrev i en meddelelse

> "Thomas Kristiansen" <thomas.bk-spam-@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Sikke dog en masse vrøvl.

Enig!

FUT: dk.videnskab.jura-for-begyndere.gættekonkurrence

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 10:59

Jeg har advokat på sagen men jeg er i tvivl om jeg får det rigtige
rådgivning.
Og NEJ jeg kørte efter foreholde og det står også i politi rapporten.
Grunden til ulykken er ene og alene Entreprenørens opsætning af skilte.

\\Henrik