faderens barsel ved kejsersnit (ny)
Fra : ibber

Dato : 05-01-05 23:09

Spørgsmålet er om fomuleret da det var noget vrøvl jeg skrev før

Det drejer sig om faderens orlov og ikke moderens
Da moderen er blevet skåret op (kejsersnit) kan hun ikke fysisk klare sig
ligeså godt som ved en almindelig fødsel.

Et barn født med kejsersnit giver automatisk 4 ugers barsel til faderen i
Nykøbing
kommune
Et barn født med kejsersnit giver i Solrød kommune kun 14 dages barsel til
faderen.

Kan det være rigtigt at der er forskel fra komune til komune, er der nogen
der kan henvise til lovgivning § etc.

Fra : Sune Vuorela

Dato : 05-01-05 23:33

> [...]
> kommune
> Et barn født med kejsersnit giver i Solrød kommune kun 14 dages barsel til

Lige nu taget direkte fra hukommelsen:
Mener at der sam standard er 14 dage til faderen + noget tid til moderen
+ lige så meget tid som de kan dele som de ønsker.

--
Sune

Fra : anders majland

Dato : 05-01-05 23:37

> Kan det være rigtigt at der er forskel fra komune til komune, er der nogen
> der kan henvise til lovgivning § etc.

Tag og læs på det link jeg som gav dig i den først tråd (og som du selv
kunne have fundet ved bare at kigge en uge tilbage i gruppen). Bare fordi du
ikke kunne bruge mit citat fra siden (fordi dit spørgsmål ikke var præcist
nok) er der ingen grund til endnu en tråd.

Fra : per christoffersen

Dato : 05-01-05 23:48

"ibber" <127873@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> faderen.
>
> Kan det være rigtigt at der er forskel fra komune til komune, er der nogen

http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2002/0071129.htm

Kejsersnit el. lign. nævnes ikke i loven, så det er vanskeligt at se, at der
kan gøres forskel her.
Medmindre altså at der er tale om kommunalt ansatte, og disses ret til fuld
løn i perioden. Så kan der godt gøres forskel fra kommune til kommune (eller
fra arbejdsområde til arbejdsområde).

/Per

Fra : Tony

Dato : 07-01-05 17:30

> Medmindre altså at der er tale om kommunalt ansatte, og disses ret til
> fuld løn i perioden.

Ovenstående er dog ikke en del af dagpengeloven, men kan allerhøjest
henvises til gældende overenskomst.

Tony

Fra : David T. Metz

Dato : 06-01-05 23:56

ibber kalligraferede, i news:crhoap$d5u$1@news.net.uni-c.dk

> Kan det være rigtigt at der er forskel fra komune til komune,

Det er meget muligt at Nykøbing administrerer forkert. Det er set før at
kommuner ikke kan finde ud af barselsreglerne.

David