Skat af gevinst fra bookmaker?
Fra : NFL

Dato : 03-01-05 20:40

Hej

Jeg synes jeg forstod på et indlæg tidligere, at hvis jeg spiller på en
fodboldkamp og tjener en gevinst, så er den skattepligtig, er det korrekt?
Hvis ja, burde man så ikke kunne trække fra, når man tabte penge?

Eks:

Jeg spiller 20 gange 100 kroner, uden held og taber dermed 2000,- kr. Så
dagen efter, så spiller jeg 100 kroner og vinder 1000 kroner. De 1000 kroner
vil så være skattepligtige, men jeg har jo rent faktisk et underskud på
1000.

Og er der en bagatelgrænse?

Nicolai

Fra : Ralph

Dato : 03-01-05 21:23

"NFL" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dagen efter, så spiller jeg 100 kroner og vinder 1000 kroner. De 1000
> kroner vil så være skattepligtige, men jeg har jo rent faktisk et

Godt told og skat ikke læser herinde JEG spiller IKKE for 100 kr. hver
uge, skal JEG så beskattes for de 5200 kr jeg har sparet?

--
venligst
Ralph

Fra : David T. Metz

Dato : 03-01-05 22:09

NFL kalligraferede, i news:41d99f7f$0$22709$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
> Jeg synes jeg forstod på et indlæg tidligere, at hvis jeg spiller på
> en fodboldkamp og tjener en gevinst, så er den skattepligtig, er det
> korrekt?

Afhængigt af hvilket land du spiller i (altså bookmakerens land) er det
"gevinstskattepligtigt" (lotteriafgiftspligtigt) eller
indkomstskattepligtigt.

> Hvis ja, burde man så ikke kunne trække fra, når man tabte
> penge?

Hvis det er indkomstskattepligtigt (dvs. uden for EU) så kan du, hvis du
laver et samlet regnskab nøjes med det samlede resultat, dog sådan at et
negativt resultat ikke giver dig et fradrag i din øvrige indkomst.

> Og er der en bagatelgrænse?

Lotteriafgift har et bundfradrag på 200 Kr.

Se mere her:
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=103939&chk=200665#pos
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=203714&vID=0

David