Skilsmisse - bidrag
Fra : Jørn

Dato : 31-12-04 14:21

Hej

Prøver lige igen

Jeg er blevet skilt og blevet pålagt at betale et hustrubidrag, hvilket er
helt ok. Problem - vi har en fælles gæld, som min tidligere kone ikke vil
betale på trods det hun er medunderskriver/hæfter for gæld. Da hun ikke ejer
en krone - kun dem jeg sender - er mit spørgsmål/ kan jeg fratrække de
månedligeafdrag der er (halvdelen) på det bidrag jeg skal betale til hende.
Vi havde fælleseje. Jeg går ud fra at det gælder fra skilsmissedatoen.

Håber der er nogen der er skrappe til dette punkt, som garanteret ikke er
nemt. gerne henvisninger til evt. §ér

Godt Nytår til alle

--
Jørn

Fra : Ralph

Dato : 01-01-05 12:39

"Jørn" <joern@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en krone - kun dem jeg sender - er mit spørgsmål/ kan jeg fratrække de
> månedligeafdrag der er (halvdelen) på det bidrag jeg skal betale til

Selv godt nytår, jeg vil mene det kommer an på hvad pengene der er lånt er
blevet brugt til, den lædersofa der står hjemme hos dig, eller den minkpels
der hænger hjemme hos ex´en?
--
venligst
Ralph

Fra : Jørn

Dato : 01-01-05 15:34

Hej

Ja det var jo ret relevant - til min nye sportsvogn -:) næe gid det var så
vel, rent forbrug desværre.

Iøvrigt mange tak for dit indlæg.

--
Jørn