Hvor finder man domme??
Fra : Peter Andersen

Dato : 30-12-04 19:26

Jeg har været vidne i en sag om frakendelse af kørekort, men der blev der
sagt at der ville blive afsagt dom en uge senere. Kan jeg finde den dom og
hvor?

Peter

Fra : No Spamming

Dato : 30-12-04 19:52

Peter Andersen wrote:
> [...]
> sagt at der ville blive afsagt dom en uge senere. Kan jeg finde den dom og

Hvis du har været vidne i den sag, så kan du ringe til den byret som du
har været i.
Så kan de fortælle dig hvad dommen blev, med mindre der er blevet afsagt
dom ved lukkede døre.

De bedste hilsner

j.

Fra : Karina og Christian

Dato : 30-12-04 20:33

"No Spamming" <"signmea(No Spamming)"@hotmail.com> wrote in message
[klip]
> Så kan de fortælle dig hvad dommen blev, med mindre der er blevet afsagt
> dom ved lukkede døre.

I hvilke tilfælde kan man lukke dørene, når der afsiges dom?

Karina

Fra : No Spamming

Dato : 30-12-04 20:41

Karina og Christian wrote:
> "No Spamming" <"signmea(No Spamming)"@hotmail.com> wrote in message
> [klip]

> I hvilke tilfælde kan man lukke dørene, når der afsiges dom?
>
> Karina

I lukkede sager.

De bedste hilsner

J.

Fra : Karina og Christian

Dato : 30-12-04 21:02

"No Spamming" <"signmea(No Spamming)"@hotmail.com> wrote in message
[klip]
> I lukkede sager.

Det er ikke korrekt. Også i sager, der behandles for lukkede døre, afsiges
dommen i et offentligt retsmøde.

Karina

Fra : No Spamming

Dato : 30-12-04 22:12

Karina og Christian wrote:
> [...]
> [klip]

> Det er ikke korrekt. Også i sager, der behandles for lukkede døre, afsiges

Ja det er naturligvis korrekt det er jo kun et retsmøde der kan
foretages for lukkede døre.

Dommen er offentlig.

Citat fra.
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20010080929-reglTARGET=%22_blank%22

-->>

§ 28 a. Retsmøder er offentlige, medmindre andet er bestemt ved lov
eller i medfør af lov.

Stk. 2. Domme afsiges altid i offentligt retsmøde, medmindre de afsiges
i medfør af § 354, stk. 6.

<---

De bedste hilsner

J.

Fra : Peter Andersen

Dato : 30-12-04 22:36

> [...]
> har været i.
> Så kan de fortælle dig hvad dommen blev, med mindre der er blevet afsagt

dvs. at jeg ikke kan finde det på nettet noget sted??

Peter

Fra : jacob nielsen

Dato : 30-12-04 22:49

Peter Andersen wrote:

> dvs. at jeg ikke kan finde det på nettet noget sted??

Hvis du er heldig har den pågældende domstol lagt et referat af dommen
www.domstol.dk, men du skal nok ikke regne med det.

Hvis det var det en byretsdom er det så godt som udelukket, at den
bliver bragt i nogle af de juridiske tidsskrifter, og der ville under
alle omstændigheder gå nogen tid inden den kom med.

--
Jacob

Fra : Karina og Christian

Dato : 31-12-04 01:42

"Peter Andersen" <nospam@nospam.dk> wrote in message
[klip]
> dvs. at jeg ikke kan finde det på nettet noget sted??

Som Jacob skriver, så vil du sikkert ikke have held med at finde den på
nettet. Du kan dog anmode retten på det sted, hvor sagen foregik, om
aktindsigt i dommen.

Karina