tydning Vor Frue
Fra : Joan Jensen

Dato : 11-02-05 22:28

Så er jeg her igen med en fil i binear

jeg har svært ved at læse det, når det er skrevet så småt og
utydeligt, og det blev ikke bedre af en forstørrelse.

Jeg mangler at tyde lidt i bemærkningerne:

Bemærkninger: Ankommen fra St. Johanne Sogn, Kjøbenhavn. Tilstaaelse
afgivet 23.8.73. ????

Fra : Joan Jensen

Dato : 11-02-05 22:30

Det er den øverste unavngivne person igen.

Fra : børge askholm

Dato : 11-02-05 22:47

Joan Jensen skrev:
> [...]
>
> Jeg mangler at tyde lidt i bemærkningerne:
>
> Bemærkninger: Ankommen fra St. Johanne Sogn, Kjøbenhavn. Tilstaaelse

Årstallet skal være 1878. De bor her i Frederiksgade 56. De er senere på
året afgået til Sct. Knuds sogn (vist i november). Hvad "tilståelse"
exakt skal betyde ved jeg ikke.

Du må videre til Sct Knuds sogn i Odense.

Børge

Fra : Joan Jensen

Dato : 11-02-05 22:50

On Fri, 11 Feb 2005 22:47:23 +0100, børge askholm
<baskholm@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>exakt skal betyde ved jeg ikke.
>
>Du må videre til Sct Knuds sogn i Odense.

Mange tak - det gav jo mere mening i, at der stadig ikke stod barnet
navn, måske han er døbt næste sted.

Joan

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 11-02-05 23:44

"børge askholm" <baskholm@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Årstallet skal være 1878. De bor her i Frederiksgade 56. De er senere på
> året afgået til Sct. Knuds sogn (vist i november). Hvad "tilståelse" exakt
> skal betyde ved jeg ikke.

Jeg tror, at tilståelsen handler om, at barnet
ikke har fået noget navn - og det må man jo
ikke.

Mvh.Bodil.