Mads Andersen, dåb, Skaarup 1705
Fra : Baertel

Dato : 03-02-05 21:04

Jeg vil være taknemmelig for lidt hjælp til tydning af pastorens kragetæer.

Jeg er kommet frem til følgende:
Samme dag ( 19. april 1705, Dom I post Paske) blev Anders Madsens Barn af
Skaarup døbt kaldet MADS. Lisbeth Ladefoged? bar det.
Andre faddere var Søren? Gyde (Jyde?), Laust Madsen, Jørgen _?, Peder
_aesen?, Jørgen _?

Også gerne det næste afsnit. Navnet Madsdatter forekommer, og har muligvis
relation til ovennævnte familie.

Jeg lægger skanningen på dk.binaer.historie

--
M.v.h.

Leif Bærtelsen
baertel@hlaug.dk

Fra : Per Agerbæk

Dato : 03-02-05 22:08

Hej Leif

Jeg læser også Ladefoged og Søren Gyde. Jørgen og Peder hedder vis Hars til
efternavn og den sidste er Jørgen Helles Kone.

Med venlig hilsen
Per Agerbæk

Fra : Baertel

Dato : 04-02-05 23:16

Jeg har bl.a. også fået denne tydning:
>Tøger Jÿde [Lauritz] Madsen, Jørgen Hansen, Peder Hansens kone, Jørgen
[Hellist] kone<
Tak for hjælpen

baertel

Fra : dannebrog