E: Laurbjerg - Holstebro
Fra : John Drage Thomsen

Dato : 27-01-05 01:01

Jeg efterlyser tråde og supplerende oplysninger til en

Ellen Harriet Petersen, *12/11 1889 i Laurbjerg

alt hvad der vides om hende er, at hun er tjenestepige på Svenstrup
gods på Fyn, hvor hun får en søn, Poul Robert Jørgensen 18/7 1912.

I papirerne om Underholdsbidrag står imidlertid, at hun er "af
Hillerød", så her har jeg forgæves søgt hende i nogen tid.

Men jeg har netop fået oplyst, at hun skulle være født i Laurbjerg,
som iflg. mit kort, er tæt ved Langå. Iøvrigt dør hun i Naur,
Holstebro 6/1 1974.

En del andre oplysninger synes også at pege i retning af Holstebro,
særligt omkring sønnen.

Hvis nogle her i gruppen skulle have oplysninger om de nævnte, hører
jeg meget gerne om det.

Venligst
John

Fra : dannebrog

Dato : 28-01-05 08:35

Laurbjerg ligger i Laurbjerg Sogn i følge stednavne-databasen på
www.krabsen.dk .

Kirkebogen findes desværre ikke på www.arkivalieronline.dk

m.v.h.

Ulrich

--
Slægtsforskning på internet
er netop udkommet, se mere på www.libris.dk

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : dannebrog

Dato : 28-01-05 08:37

Familien er her fra FKT 1890 fra www.ddd.dda.dk

Samtlige personer i husstanden

randers, Galten, Laurbjerg, Laurbjerg, , Et Hus, 8, FT-1890
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Peter Pedersen, 39 , Gift, Husfader, Handelsbestyrer, Sneum, Ribe
Julie Annine Pedersen, 33 , Gift, Husmoder, , Thorning, Viborg
Johan Pedersen, 6 , Ugift, Barn, , Randers
Niels Osvald Pedersen, 5 , Ugift, Do [Barn], , Do [Randers]
Otto Charles Pedersen, 5 , Ugift, Do [Barn], , Do [Randers]
Ellen Harriet Pedersen, Under 1 aar f. 12-11-1889 , Ugift, Do [Barn], ,
Laurbjerg, Randers
Severin Thorup, 19 , Ugift, Tyende, , Randers

Med venlig hilsen

Ulrich

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 02-02-05 18:10

On Fri, 28 Jan 2005 08:37:05 +0100, "dannebrog"
<dannebrog@dk-yeoman.dk> wrote:

>Familien er her fra FKT 1890 fra www.ddd.dda.dk
>
>Samtlige personer i husstanden

Tusind tak, Ulrich

Stor hjælp.

Venligst
John

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 26-03-05 13:49

On Thu, 27 Jan 2005 01:01:02 +0100, John Drage Thomsen
<sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>alt hvad der vides om hende er, at hun er tjenestepige på Svenstrup
>gods på Fyn, hvor hun får en søn, Poul Robert Jørgensen 18/7 1912.

Korrektion.
Svenstrup gods ligger på Sjælland, nær Borup

Det var mig, der blot gik ud fra, at det var Fyn, eftersom
barnefaderen var hjemmehørende dér, da han blev præsenteret for
Alimentations-papirerne.

Venligst John