Hvad betyder "Güde"
Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 23-01-05 19:56

Nu har jeg siddet og søgt i kirkebøgerne for Tønder hos Arkivalieronline, og
der optræder i starter af flere kvindelige personers navn ordet "Güde".

Det står både for unge piger og for ældre kvinder.

Jeg har søgt i ordbøger mv. for at finde det, men uden resultat.

Kan nogen hjælpe?

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : Inger Buchard

Dato : 23-01-05 21:00

Güde er et personnavn, måske kender du det som Gyda?

Inger

Fra : Jørn Querling Jacobs~

Dato : 31-01-05 22:24

Ole P. Bielefeldt <ole.bielefeldt@adslhome.dk> skrev:
> [...]
Jeg vil tro at Güde er et fornavn!Jeg har f. eks. kendt en der hed
Gyde Marie til fornavn.
Vh Jørn Querling Jacobsen Lokalhistorisk arkiv i Tønder