Cykling i bl.a. Nordtyskland
Fra : Jens Rytter

Dato : 24-05-01 06:12

Vi er nogle stykker der planlægger at tage på cykelferie til sommer.

Er der nogen der har erfaring med hvor langt man kan forvente at kunne cykle
hver dag?

Er det let at finde telt-/campingpladser i Nordtyskland?

Fra : Søren Blom

Dato : 24-05-01 14:42

"Jens Rytter" <jrytter@worldonline.dk> skrev
> Er der nogen der har erfaring med hvor langt man kan forvente at kunne
cykle
> hver dag?

Det kommer helt an på hvilken form I er i og om der er børn med.
Det er svært at give et bud på, jeg har været på en cykelferie, hvor vi i
snit kørte 140 km om dagen.

Når I planlægge jeres tur, skal I danne jer et overblik over, hvor I vil
hen, hvilken overnatningsmuligheder der er der hvor vi vil til og ikke lave
alt for lange etaper, regn med 40-50 km pr. dag uden børn der køre på egne
cykler og op til 70 km hvis jeres form er til det.
Men det korte og det lange er, at sæt jer ikke alt for store mål for hvor
langt I skal køre hver dag, hus på at det er ferie.

Men god tur

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Inger Buchard

Dato : 26-05-01 13:53

Vær lige opmærksom på flg:
Der er lige annonceret en ny cyklistrute fra Flensborg langs Østersøkysten
til Lübeck, etaperne er omkring 50 km - brochurer må kunne fås ved
henvendelse på turistbureauet i Flensborg
(http://www.flensburg-tourist.de/). Desuden er ruten rundt om Nordsøen også
lige indviet - den kan man tage fra f.eks. Elbens udmunding og til Esbjerg.
Tværforbindelserne klarer DB (www.hafas.de), der kan reserveres plads til
cykler i regionaltogene.