kultur?
Fra : Aksel.pe

Dato : 12-02-05 12:35

Gruppen hedder dk.kultur.mad og drikke.
Langt de fleste indlæg vedrører opskrifter - og det har jo også en del
med kultur at gøre.
Kulturen ved spisebordet har jeg ikke set berørt. Det vedr. eksempelvis
borddækning samt den måde man sidder og spiser på. Mange vil nok sige,
nu er han for langt ude, det må da være folks egen sag, og det er det da
også. Men det har noget med æstetik at gøre - og ved bordet - noget med
madkultur.
Men det hører måske nok mere til i en anden gruppe.
Jeg imødeser en storm af protester.
Venlig hilsen
Aksel

Fra : Peter Westh

Dato : 12-02-05 12:43

" Aksel.pe" <" Aksel.pe"@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> madkultur.
> Men det hører måske nok mere til i en anden gruppe.

Nej, bordskik og måltidskultur hører da også hjemme her i gruppen.

/P

Fra : Søren Mors

Dato : 12-02-05 12:58

Aksel.pe wrote:
> [...]
> nu er han for langt ude, det må da være folks egen sag, og det er det da
> også. Men det har noget med æstetik at gøre - og ved bordet - noget med

Som alle andre grupper er også denne defineret af hvad deltagerne har
lyst til at skrive om. Som Peter Westh allerede har skrevet så er denne
gruppe det helt rigtigt sted til diskussionen, hvis der der nogen der
rejser den, og andre der deltager. Så skriv du roligt lidt om hvad du
mener om den måde vi spiser på.

> Men det hører måske nok mere til i en anden gruppe.

Den enste anden jeg kan komme i tanke om er dk.familie.barn, hvis det
drejer sig om børns spisevaner.

> Jeg imødeser en storm af protester.

Søren Mors

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 12-02-05 14:51

Aksel.pe wrote:
> Gruppen hedder dk.kultur.mad og drikke.
> Langt de fleste indlæg vedrører opskrifter - og det har jo også en del
> med kultur at gøre.

Det har vist noget med at gøre at mad - for nogle - er for fint til
"bare" at høre hjemme under dk.fritid

Derfor blev gruppen oprettet under kultur. På linie med bla. musik.
For mange år siden.

Der eksisterer da vist ikke andre grupper der vedrører mad.?

Hvis du vil vide mere om historien vil jeg foreslå at du spørger i
gruppen dk.admin
Der er sikkert nogle der som kender mere til baggrunden for placeringen
af gruppen.

Eller kigger på siderne under www.usenet.dk

Mvh. Jørgen