Pære Poll!
Fra : Beeblebrox

Dato : 08-02-05 14:58

Som de fleste ved er den naturlige måde at indtage en pære, ved at
starte fra toppen, spise sig ned gennem frugten for tilslut at bide
kanterne af omkring kernehuset.

Derfor kom det som en stor overraskelse for mig da jeg erfarede at der
er en mindre fraktion af pærespisere der indtager frugten ved at spise
rundt om, som man ellers normalt indtager et æble.

Jeg håber derfor I vil deltage i min pære poll ved at besvare hvordan I
spiser jeres pærer!

Vh,
Claus

Note!
Jeg er opmærksom på at der allerede findes undersøgelser om emnet f.eks.
på survey central <http://surveycentral.org/survey/77.html>

Men jeg mener ikke de er repræsentative da:
1) Deltagerne hovedsaligt er amerikanere og europærere per definition
har en ældre madkultur.
2) Flere af deltagerne afslører grundlæggende mangel på interesse for
pærer eller endog aldrig har spist en!

Fra : Peter Westh

Dato : 08-02-05 16:58

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKETHISAWAYyahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rundt om, som man ellers normalt indtager et æble.
>
> Jeg håber derfor I vil deltage i min pære poll ved at besvare hvordan I

Første mulighed, dog sluger jeg typisk kernehuset.

/P

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 08-02-05 17:01

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKETHISAWAYyahoo.com> skrev i en meddelelse

<klip>

> Jeg håber derfor I vil deltage i min pære poll ved at besvare hvordan I
> spiser jeres pærer!

Jeg spiser rundt om pæren, ligesom jeg ville gøre med et æble. Og jeg
fortsætter - stadig ligesom jeg ville gøre med et æble - med at gnaske hele
sagen i mig fra blomsten og opefter. Jeg spiser dog ikke stilken.

Venlig hilsen Dikte (som ææælsker bløde, saftige, overmodne pærer)
---
www.dikte.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-02-05 17:04

Beeblebrox <beeblebrox_dk@TAKETHISAWAYyahoo.com> writes:

> [...]
> rundt om, som man ellers normalt indtager et æble.
>
> Jeg håber derfor I vil deltage i min pære poll ved at besvare hvordan

Fra oven og ned, naturligvis. Min mand spiser rundt og min veninde
skærer dem i både, men ellers rundt. Underlige mennesker.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Nette

Dato : 08-02-05 18:15

"Beeblebrox" skrev

> Som de fleste ved er den naturlige måde at indtage en pære, ved at
> starte fra toppen, spise sig ned gennem frugten for tilslut at bide
> kanterne af omkring kernehuset.

Det er den eneste rigtige måde, det er jo ikke et æble.

Nette

Fra : Torben Bjørgheim Abi~

Dato : 08-02-05 19:38

> [...]
> er en mindre fraktion af pærespisere der indtager frugten ved at spise
> rundt om, som man ellers normalt indtager et æble.

Fra spidsen til roden - og så sluger jeg.
Torben

Fra : Hauge

Dato : 08-02-05 19:55

Hej
Torben Bjørgheim Abilgaard wrote:

> Fra spidsen til roden - og så sluger jeg.

Det lyder ikke specielt rart

/Hauge

Fra : Peter Westh

Dato : 08-02-05 20:23

"Torben Bjørgheim Abilgaard" <toa@bt.dk> skrev i en meddelelse
> Fra spidsen til roden - og så sluger jeg.

Det lyder som en reklame for noget, der er aldeles off topic i denne gruppe!

Fra : Devast8or

Dato : 08-02-05 20:22

Beeblebrox wrote:
> [...]
> rundt om, som man ellers normalt indtager et æble.
>
> Jeg håber derfor I vil deltage i min pære poll ved at besvare hvordan

Rundt om, ligesom æbler.

Devast8or

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 08-02-05 20:33

Tue, 08 Feb 2005 14:57:58 +0100, skrev Beeblebrox
<beeblebrox_dk@TAKETHISAWAYyahoo.com> i dk.kultur.mad+drikke:

>Jeg håber derfor I vil deltage i min pære poll ved at besvare hvordan I
>spiser jeres pærer!

Brækker stilken af først og spiser herefter pæren fra den spidse ende.
Jeg forelagde lige spørgsmålet for min mand - og tænk - han kunne
slet ikke forestille sig andet end at spise den på samme måde som et
æble. Gennem vores 17 års forhold har han åbenbart heller ikke lagt
mærke til, hvordan jeg fortærede en sådan frugt, for han løs
overrasket over, at nogen i det hele taget kunne finde på at spise en
pære fra enden af.

--
mvh Gitte Sørensen
Gitte's Rodebutik: http://gydda.dk

Fra : Heidi

Dato : 08-02-05 22:05

Beeblebrox wrote:
> Jeg håber derfor I vil deltage i min pære poll ved at besvare hvordan
> I spiser jeres pærer!

Jeg spiste i mange år pærer ligesom æbler, men de sidste par år, tror
jeg, har jeg også brækket stilken af og spist fra top til kernehus, og
så udenom.

--
Heidi

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 09-02-05 00:05

> ...brækket stilken af og spist fra top til kernehus, og
> så udenom.
> --
> Heidi

Ditto fra en anden Heidi :)

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Nielsen

Dato : 09-02-05 07:16

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKETHISAWAYyahoo.com> wrote in message
> [...]
> rundt om, som man ellers normalt indtager et æble.
>
> Jeg håber derfor I vil deltage i min pære poll ved at besvare hvordan I

Som et æble, hvad ellers

/Nielsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-02-05 12:26

> [...]
> Som de fleste ved er den naturlige måde at indtage en pære, ved at
> starte fra toppen, spise sig ned gennem frugten for tilslut at bide

Den måde spiser jeg en pære på.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 09-02-05 14:50

Beeblebrox wrote:
> Som de fleste ved er den naturlige måde at indtage en pære, ved at
> starte fra toppen, spise sig ned gennem frugten for tilslut at bide
> kanterne af omkring kernehuset.

Nå, er det det? Det har jeg aldrig oplevet - så jeg spiser pærer på
samme måde som æbler. Det går faktisk ganske udmærket

> [...]
spise
> rundt om, som man ellers normalt indtager et æble.

Du er sikkert lige så overrasket som jeg er over din måde at spise
pærer på

> Jeg håber derfor I vil deltage i min pære poll ved at besvare
hvordan I
> spiser jeres pærer!

Er hermed gjort.

Ebbe

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 10-02-05 17:16

[Beeblebrox | Tue, 08 Feb 2005 14:57:58 +0100]

>Derfor kom det som en stor overraskelse for mig da jeg erfarede at der
>er en mindre fraktion af pærespisere der indtager frugten ved at spise
>rundt om, som man ellers normalt indtager et æble.

Ganske afgjort, ja.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk