Ingefærsmåkager
Fra : Jette

Dato : 07-02-05 18:10

Jeg holder vældig meget af (engelske?) ingefærsmåkager. Dem der er lidt
hårde, sprøde og med hele stykker frisk ingefær indeni. Problemet er bare,
at de er temmelig dyre nede i supermarkedet (ca. kr. 25 for en pakke med 12
stk.)

Jeg tænker, at de ikke vil være voldsomt vanskelige at bage selv, men jeg
mangler en opskrift

Mon der er en venlig sjæl, der her kan hjælpe mig. På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen
Jette

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-02-05 18:41

Jette wrote:
> [...]
> jeg mangler en opskrift
>
> Mon der er en venlig sjæl, der her kan hjælpe mig. På forhånd mange

Google gav dette som første resultat ved en søgning på "ingefærsmåkager":

http://pages.ivillage.com/risager/id41.html

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jette

Dato : 07-02-05 22:00

Morten Wartou <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

> Google gav dette som første resultat ved en søgning på
> "ingefærsmåkager":
> http://pages.ivillage.com/risager/id41.html

Et godt bud, men ikke helt den rigtige opskrift. Jeg har nemlig også
forgæves søgt på Google.
De småkager jeg tænker på indeholder *ikke* solsikkekerner, og den ingenfær
der er i er frisk eller muligvis syltet. I al fald er det hele
ingefærstykker.

Mvh
Jette

Fra : Jette

Dato : 07-02-05 22:39

Jette <frkmusika(fjernes)@hotmail.com> wrote:

> [...]
> De småkager jeg tænker på indeholder *ikke* solsikkekerner, og den
> ingenfær der er i er frisk eller muligvis syltet. I al fald er det

Jeg tror jeg har fundet en opskrift der kommer tæt på, den er her:
http://www.greatbritishkitchen.co.uk/recipes/biscuits/gingerbreadmen.htm

Tricket var at søge på ordet 'biscuits' istedet for småkager.

Med venlig hilsen
Jette

Fra : Peter Westh

Dato : 07-02-05 23:22

"Jette" <frkmusika(fjernes)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg tror jeg har fundet en opskrift der kommer tæt på, den er her:
> http://www.greatbritishkitchen.co.uk/recipes/biscuits/gingerbreadmen.htm
>
> Tricket var at søge på ordet 'biscuits' istedet for småkager.

Et andet muligt søgeord var "ginger nuts". Jeg kan dog ikke lige finde nogen
opskrifter med syltet ingefær i, men det kan du jo bare tilføje.

/P