Mad der får øjnene til at løbe i vand(tude~
Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-05 02:27

Jeg udlejede ulovligt et loftstum til 4 kinesiske studerende, og de
inviterede ofte på spændende mad lavet med kryddersovse fra
Fjernøst-butikken nær Hovedbanegaarden/Istedgade, og jeg elsker ild ud af
munden og har siden derfor ofte købt tabasco.
Men især hvis rugbrød med pate har fået rigelig chili-stænk og står natten
over, så pebereddiken er trukket ud i brødet, så får spisningen mine øjne
til at løbe i vand LÆÆÆÆNGE - og det er ikke duft fra maden, der har ramt
hornhinderne.

Har nogen erfaringer i den retning?
Overdosering af pulver chili/karry gir aldrig tudefjæs for mig.

"Let your senses guide you" skriver Nietzsche (og Bailey whiskylikør).
Smertesansen syns jeg ikke bør være gastronomiens kæledægge, men "det man
ikke dør af bliver man stærkere af".

Da Nietzsche i latin-gymnasiet lærte om en græsk helt, der var fanget og
trodsede fangevogternes torturtrusler ved selv at holde sin hånd længe ind
over faklens flamme, kværulerede klassekammeraterne at "det kan ikke lade
sig gøre", og den dydsmønstrede, højtravende, skråt-op-individualistiske
præstesøn greb et bundt tændstikker og lagde dem på sin håndryg og satte
ild til dem og lod dem brænde ud, uden at fortrække en mine. Matcher
masochisme French Cuisine eller snarere ... hvad? (skån mig for vitser om at
lighteren er opfundet)

"Modet vokser, når sårene læges. LatinsOrdsprog+Nietzsche

"Tilfredshed beskytter én mod forkølelse. Er en kvinde, som ved, at hun er
velklædt, nogensinde blevet forkølet? Nietzsche

"De sygelige er den store fare for mennesket, ikke de onde, ikke "rovdyrene"
Nietzsche

"An imaginary ailment is worse than a disease. Jødisk ordsprog

Fra : The MANN

Dato : 07-02-05 23:17

> [...]
> "rovdyrene" Nietzsche
>
> "An imaginary ailment is worse than a disease. Jødisk ordsprog

Hva med en opskrift så ??

The MANN

Fra : Bo Warming

Dato : 08-02-05 06:47

"The MANN" <Hamann29@hotmail.com> wrote in message

> Hva med en opskrift så ??

Den kom jeg med i trådstart. Kinesiske krydrede saucer - og evt tabasco. På
alt muligt der skal peppes op, fx rugbrød med paté (eller leverståhej).

Fra : The MANN

Dato : 12-02-05 20:48

> "The MANN" <Hamann29@hotmail.com> wrote in message

> Den kom jeg med i trådstart. Kinesiske krydrede saucer - og evt tabasco.
> På alt muligt der skal peppes op, fx rugbrød med paté (eller leverståhej).

UPS

læste vist lige lidt hurtigt og mellem linjerne !!

Tak for henvisningen !!

The MANN