Hakkekød
Fra : Thomas Gajda Joergen~

Dato : 27-01-05 08:27

Hejsa!

Jeg har fået mig en gammeldags, hånddrevet kødhakker, og jeg skal
naturligvis prøve at hakke kød til frikadeller, kødsovs og så videre.

Kan nogen fortælle mig, hvilke udskæringer fra hhv gris og okse der
egner sig bedst til hakning?

Hilsen Thomas

Fra : Helle Petersen

Dato : 27-01-05 11:32

>Kan nogen fortælle mig, hvilke udskæringer fra hhv gris >og okse der egner
>sig bedst til hakning?

Alt kan hakkes. Når vi slagter ko skære vi de gode, hele stykker fra først,
og alt der er for småt eller har for mange fedtmarmoreringer/ sener ryger
igennem kødhakkeren.

Mvh
Helle

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 27-01-05 15:27

"Thomas Gajda Joergensen" <tgajdaj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> naturligvis prøve at hakke kød til frikadeller, kødsovs og så videre.
>
> Kan nogen fortælle mig, hvilke udskæringer fra hhv gris og okse der

Da mine forældre var unge hakkede hjemmeslagteren altid mørbraden til
medister, så det må vel være det bedste

Hilsen, Steen.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 27-01-05 17:04

> Da mine forældre var unge hakkede hjemmeslagteren altid mørbraden til
> medister, så det må vel være det bedste
>
> Hilsen, Steen.

Det var hvad han fortalte jer, he he - men vi er nogle der ved
bedre........hvor de mørbrad forsvandt hend..

Mich

Fra : Inger Pedersen

Dato : 27-01-05 17:10

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i en meddelelse

> Det var hvad han fortalte jer, he he - men vi er nogle der ved
> bedre........hvor de mørbrad forsvandt hend..

Det kommer nok an på... for mange år siden blev mørbrad betragtet som indmad
på linje med hjerte og lever, altså billigt og ikke noget særligt.

Hilsen Inger