Apropos kinesisk mad
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 15-01-05 21:30

Er det bare mig, der synes at det mad man får på kinesiske restauranter er
dybt kedeligt og særdeles smag-løst?
Der var ellers en flot, imødekommende buffet, men en masser forskellige
ting, en masse indbagte ting, som alle smagte ens, nemlig af...ingenting med
dej om, en forskellige sammenkogte småretter, der smagte af ...ingenting,
eller karry, halvdelen af buffeten var sådan noget, bland-selv kød og
grøntsager, man så kan få stegt (på 2 minutter) og det smager så af den
dressing man har valgt...i mit tilfælde smagte alt af hvidløg og intet
andet. 2 minutter var også for lidt iøvrigt, men jeg var jo ikke den store
griller, jeg var bare kunden.

Iøvrigt en meget flot restaurant, tip-top betjening og ikke flade sodavander
:)
Restaurant Huaxin Annie Chen , Vordingborg
En af de bedste jeg har besøgt, men generelt er mit indtryk altså at manden
mangler smag...

Smager kinesisk mad generelt af ingenting (eller karry) eller kan nogen
anbefale en restaurant, hvor maden smager af noget - jeg mener ikke at det
skal være stærkt, men at det skal have smag...

Og nej, jeg laver det altså ikke selv, da jeg helst ikke laver mad, hvis jeg
på nogen måde kan slippe *smil*
--
Hilsen Heidi
http://hei.homepage.dk

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 15-01-05 22:11

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev

> Smager kinesisk mad generelt af ingenting (eller karry) eller kan nogen
> anbefale en restaurant, hvor maden smager af noget - jeg mener ikke at det
> skal være stærkt, men at det skal have smag...

Så skal du en tur til Kbh og gæste Yans wok i Bagerstræde (eminent Hong
Kong-køkken med *virkelig* meget smag og variation) eller Fu Hao i
Colbjørnsensgade (kendt for sine gode dim sum).

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Peter Westh

Dato : 16-01-05 01:25

"Kevin Edelvang" <e@e.invalid> skrev i en meddelelse
> Så skal du en tur til Kbh og gæste Yans wok i Bagerstræde (eminent Hong
> Kong-køkken med *virkelig* meget smag og variation) eller Fu Hao i
> Colbjørnsensgade (kendt for sine gode dim sum).

Ved nogen tilfældigvis, om der er nogen steder med et godt Shezuan-køkken i
Kbh?

/P

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 16-01-05 19:42

> [...]
> Kong-køkken med *virkelig* meget smag og variation) eller Fu Hao i
> Colbjørnsensgade (kendt for sine gode dim sum).

Tusind tak for rådet :)
Det må jeg da prøve ved lejlighed, måske kan jeg så lokke Fru Dikte med :)
og dig ?

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-01-05 19:49

"Heidi, Miver og Mulle's mor" skrev:

> Tusind tak for rådet :)
> Det må jeg da prøve ved lejlighed, måske kan jeg så lokke Fru Dikte med :)

Det kan du givetvis :)

> og dig ?

Ja. Hvis du betaler ;)

Jeg er jo en fattig studerende.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 17-01-05 22:21

<klip> Jeg er jo en fattig studerende.

> Mvh
> Kevin Edelvang

Tja, jeg har jo valgt at bruge mine penge på dyr og dyrevelfærd, så de store
mad-eventyr står ikke så tit på, men når det så sker, skal det altså smage
*slurp*

Hvad koster en middag det omtalte sted?

TIl gengæld har jeg så glæden ved at fodre på to forkælede hjemmekatte, samt
6-8 fritlevende katte, 3 brevduer og omkring 35 høns..og givetvis en flok
mus, samt en del fugle, der nok kan finde ud af at flyve gennem hegnet og
æde korn :)
Og støtter så stort set alt vedr. dyrevelfærd, fra Forsøgsdyrenes Værn, over
Pindsvinevenner, WSPA, Alle dyrs ret og mange mange flere....

Fra : Peter Westh

Dato : 17-01-05 22:35

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:41ec2c3b$0$48327$14726298@news.sunsite.dk...

Se http://www.aok.dk/profile/10436 og
og http://www.aok.dk/profile/6432

> to forkælede hjemmekatte, samt
> 6-8 fritlevende katte, 3 brevduer og omkring 35 høns..og givetvis en flok
> mus, samt en del fugle,

Lyder som et rent festmåltid for enhver kineser

/P

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 17-01-05 22:38

Heidi, Miver og Mulle's mor wrote:

> Tja, jeg har jo valgt at bruge mine penge på dyr og dyrevelfærd, så
> de store mad-eventyr står ikke så tit på, men når det så sker, skal
> det altså smage *slurp*

Forståeligt nok. Jeg har det på samme måde.

> Hvad koster en middag det omtalte sted?

Fu Hau kan gøres ret billigt. Dim sum er små portioner og man kan blive
forholdsvis hurtig mæt for 100-150 kr. pr. næse.

Hos Yan ville jeg satse på at lægge ca. 100 kr. mere pr. mand, hvis man vil
"lidt rundt" i hans pragtfulde køkken. Selv desserterne er virkelig gode og
opfindsomme.

> [...]
> Og støtter så stort set alt vedr. dyrevelfærd, fra Forsøgsdyrenes
> Værn, over Pindsvinevenner, WSPA, Alle dyrs ret og mange mange

Det er din gode ret at være god ved dyrene. Jeg spiser dem bare :)

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Repzak

Dato : 16-01-05 00:16

> Og nej, jeg laver det altså ikke selv, da jeg helst ikke laver mad, hvis
> jeg
> på nogen måde kan slippe *smil*

Hey

Kinesserne jeg går i skole med siger også at det der fås her i sønderborg
ikke er noget helt at råbe af....
(har dog ikke selv prøvet det)
Kasper

Fra : Jette

Dato : 16-01-05 16:49

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:41e97d5d$0$48316$14726298@news.sunsite.dk...
snip

> Smager kinesisk mad generelt af ingenting (eller karry) eller kan nogen
> anbefale en restaurant, hvor maden smager af noget - jeg mener ikke at det
> skal være stærkt, men at det skal have smag...

Nej, kinesisk mad smager generelt af rigtig meget (ikke mindst
Schezuankøkkenet naturligvis), men det er endnu ikke lykkedes mig at besøge
en kinesisk restaurant i Danmark, som serverer noget, der minder bare lidt
om det, man får at spise i Kina (jeg har dog ikke besøgt Fu Hau i Kbh, som
efter sigende skulle lave god cantonesisk dim sum). Det er synd og skam, at
kinesiske restauranter i DK synes, at de skal tækkes den danske gane så
meget, at det hele bare bliver plastret til i dej og friture og sursød sauce

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 16-01-05 19:45

> [...]

> kinesiske restauranter i DK synes, at de skal tækkes den danske gane så
> meget, at det hele bare bliver plastret til i dej og friture og sursød

Det må du da nok sige, jeg er gald for at høre det er mere smag i kinesisk
mad dernede, ellers var det lig'godt synd for så mange mennesker :o

Tak for oplysningen, og lad os også håbe at Sønderborg får lidt mere smag på
det kinesiske køkken :)

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 16-01-05 21:08

<klip>...jeg er gald for at høre det er mere smag i kinesisk
> mad dernede,>

som sædvanlig kan jeg ikke få skrevet GLAD rigtigt, ved ikke hvad der sker
men det går altid galt med det ord *G*

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 16-01-05 21:53

Heidi, Miver og Mulle's mor wrote:
> som sædvanlig kan jeg ikke få skrevet GLAD rigtigt, ved ikke hvad der
> sker men det går altid galt med det ord *G*

Ja, ikke for at grave i det, men når du nu selv siger det. Satte du
virkelig tænderne i ham?

M.v.h
Niels

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 17-01-05 16:51

"> Ja, ikke for at grave i det, men når du nu selv siger det. Satte du
> virkelig tænderne i ham?

I hvem? :o *LOL*

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-01-05 15:47

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev
i en meddelelse news:41e97d5d$0$48316$14726298@news.sunsite.dk

> Er det bare mig, der synes at det mad man får på kinesiske
> restauranter er dybt kedeligt og særdeles smag-løst?

Nej, der er ikke bare dig. De fleste kineserrestauranter serverer netop den
slags kønsløse mad, du selv har oplevet. Der er selvfølgelig undtagelser,
men de er sjældne - især i provinsen. Det centrale- og nordkinesiske køkken
er til den søde side uden de store smagsoplevelser. Skal du have noget, der
rykker lidt, skal du gå efter Hong Kong-køkkenet eller bedre endnu, det
sydkinesiske.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 01/17/05)