Mongolian Barbeque - marinader ?
Fra : Torben

Dato : 09-01-05 22:01

Hej gruppe,

først vil jeg lige sige, at vi er vilde med wokmad - med det er vi vel mange
der er

Jeg eksperimenterer meget med wokmad bestående af kylling, oksekød,
æggenudler, champignons, bønner osv. Kødet pensler vi med en hjemmelavet
marinade af hvidløg og god olivenolie. Det hele smages til med soja og stærk
chilli-sovs.

Men, det mangler lige det sidste i at være perfekt. Vi er ofte gæst på den
lokale Mongolean Barbeque som har nogle geniale marinader - er der nogen der
ved hvordan de laver deres hvidløg- / chillimarinader, så er jeg mere end
villig til at lade mig inspirere.

Til sidst vil jeg også lige spørge om, hvor man kan købe blæksprutteringe -
de steder jeg har været, har kun haft de her indbagte ringe til frituren !

mvh & fortsat godt søndag (så længe den varer)
Torben

Fra : Gitte og Claus

Dato : 10-01-05 07:31

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> ringe til frituren !
>
> mvh & fortsat godt søndag (så længe den varer)

Hvor ligger den lokale mogolian henne ???

Fra : Torben

Dato : 10-01-05 07:42

"Gitte og Claus" <måske@jeg.ved.det.ikke> wrote in message

> Hvor ligger den lokale mogolian henne ???

Den ligger i Sønderborg !

Fra : Peter Westh

Dato : 11-01-05 01:44

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> ved hvordan de laver deres hvidløg- / chillimarinader, så er jeg mere end

Det gør jeg ikke, men den ene gang jeg har været på Mongolian Barbecue bed
jeg mærke i, at maden smagte markant af sesamolie - så det var da noget, der
var værd at prøve. Det skal være såkaldt "mørk sesamolie", altså olie
presset af ristede sesamfrø. Fås i asiatiske butikker og nogle
helsekostforretninger.

Ellers var smagspaletten vist ingefær, stjerneanis, forårsløg, sort peber,
frisk koriander - og temmelig meget sukker. Mm, jeg bliver helt sulten.

> Til sidst vil jeg også lige spørge om, hvor man kan købe
blæksprutteringe -
> de steder jeg har været, har kun haft de her indbagte ringe til frituren !

Fiskehandleren? Han kan helt sikkert få friske blæksprutter hjem , og skære
dem i ringe for dig. De er normalt ret billige, af fisk at være.

/P