Min opfattelse af Troy
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 16-01-05 22:06

Jeg må indrømme, at da jeg så traileren første gang, ikke så meget frem til
filmen, fordi jeg troede den var meget LOTR-wannabe'ish. Men jeg er nu
blevet positivt overrasket. Altså jeg tror, jeg vil give den 4 ud af 5/5 ud
af 6.
Jeg tror det, som mest "bandt" mig er personerne. Synes at det er så fedt,
at man ikke kan finde ud af, hvem man skal holde med (Selvom *Agamemnon*?
selvfølgelig er det dumme svin i filmen).
Action-scenerne er fede og castingen er god Selvom jeg er ved at få spat af
Orlando Bloom, men han fremstår jo lidt som en svækling i filmen (hvilket
kan sammenlignes med at se Leonardo DiCaprio dø i western-filmen: "De kom,
de så, de døde", sikkert forkert titel, ret mig endelig).

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 16-01-05 22:10

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-01-05 06:06

On Sun, 16 Jan 2005 22:09:41 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

Uha ja. Gør det aldrig igen!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 16-01-05 22:49

> [...]

>kan sammenlignes med at se Leonardo DiCaprio dø i western-filmen: "De kom,
>de så, de døde", sikkert forkert titel, ret mig endelig).

De hurtige og de døde (The quick and the dead).

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 08:52

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message
> [...]
> (hvilket kan sammenlignes med at se Leonardo DiCaprio dø i western-filmen:
> "De kom, de så, de døde", sikkert forkert titel, ret mig endelig).

Jeg synes at Orlando Bloom passede fint til rollen som paris, selvom han
ikke så ud som den paris jeg forestillede mig efter at have læst illiaden,
hvor han er en meget feminin svækling. Der mangler i det hele taget noget
fra bogen. Men det er jo nok okay, for jeg synes det er vildt rodet og lidt
svært at følge med i hvilke græske guder der er hvem i illiaden.
Troy er da heldigvis ikke LOTR- Wannabe'ish.
God film.

Jens

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-01-05 10:46

"jens" <jktsnabelafosspunktumdk> wrote in message

> Jeg synes at Orlando Bloom passede fint til rollen som paris, selvom han
> ikke så ud som den paris jeg forestillede mig efter at have læst illiaden,
> hvor han er en meget feminin svækling.

Og det mener du ikke at Orlando Bloom er?

> Der mangler i det hele taget noget
> fra bogen. Men det er jo nok okay, for jeg synes det er vildt rodet og lidt
> svært at følge med i hvilke græske guder der er hvem i illiaden.

Ja det kunne have været rart med en Troy film med alle guderne og deres
indflydelse på historien, ikke blot som religiøse figurere men som
aktive deltagere i plotudviklingen.

> Troy er da heldigvis ikke LOTR- Wannabe'ish.
> God film.

Jeg var også glædeligt overrasket.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 12:31

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> wrote in message
> "jens" <jktsnabelafosspunktumdk> wrote in message

> Og det mener du ikke at Orlando Bloom er?

Jo bestemt. Men jeg har fra bogen fået indtryk af at Paris var lidt fedladen
eller kvabset i det, og det synes jeg netop ikke Orlando er. Derudover
passer han skam fint.

Mvh
Jens

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 18-01-05 20:45

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> [...]
> at man ikke kan finde ud af, hvem man skal holde med (Selvom *Agamemnon*?
> selvfølgelig er det dumme svin i filmen).

Præcis. Der er få personer der er entydigt gode/onde - måske lige pånær
Agamemnon og Hektor.

Det var også det der imponerede mig mest ved filmen, at de har fået det så
godt med.

> [...]
> kan sammenlignes med at se Leonardo DiCaprio dø i western-filmen: "De kom,
> de så, de døde", sikkert forkert titel, ret mig endelig).

Jeg synes egentlig han passer perfekt. Det var da også sådan jeg
forestillede mig ham i bogen. En rigtig loverboy som damerne vil have, men
som ikke er meget værd i krig.

(Da jeg så skuespillerne der var med, gættede jeg da også med det samme på,
at Orlando var Paris :)

Mvh.
Lars