Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ferie med undervisning i fotografering?
Fra : Ukendt

Dato : 04-02-05 12:43

Hej,

jeg har taget springet til DSLR og opdaget at der er mange ting at holde
styr på. For at lette indlæringen ville jeg kombinere det med noget
fornøjeligt f.eks. en ferie. Jeg har søgt lidt rundt og fundet nogle
udbydere af kurser og nogle rejsearrangører der laver fotorejser. Jeg
påtænker at bruge 1-2 uger af min ferie på et kursus / en rejse.

Hvilke erfaringer har i, som jeg og andre kan få glæde af? Kan i anbefale
kurser, højskoler, rejsearrangører, undervisere o.l.?

På forhånd tak for jeres bidrag.

Henrik Rasmussen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-02-05 13:18

Henrik Rasmussen wrote:

> På forhånd tak for jeres bidrag.

Samsø højskole har tidigere afholdt sommerkurser i fotografi, jeg
tør dog ikke love dig, at de stadig tilbyder den type kurser, for
kurserne var vist nok baseret på analog fotografi, og de focuserede
mest på det med at lave gode billeder, og knap så meget på det tekniske.

http://www.samsohojskole.dk/

Der er også noget med, at fotografen Emil Schildt underviser på Vrå
Højskole, men jeg ved ikke om det er dedikerede fotokurser, eller om
foto blot er en del af et alm. højskolekursus, så det må du selv
undersøge.

http://vraahojskole.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-02-05 13:29

Niels Riis Ebbesen wrote:
> kurserne var vist nok baseret på analog fotografi, og de focuserede
> mest på det med at lave gode billeder, og knap så meget på det tekniske.
> http://www.samsohojskole.dk/

Ja det viser sig sandelig i deres fotogalleri

http://www.samsohojskole.dk/vfa/vfa-Pages/Image1.html
http://www.samsohojskole.dk/vfa/vfa-Pages/Image6.html

Det er jo fantastisk! :)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Casper

Dato : 04-02-05 14:04

LOL! Ikke den bedste reklame...

Casper

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-02-05 15:10

Hans Joergensen wrote:

> Det er jo fantastisk! :)

Jeg har netop ikke lovet nogen noget, for selv om Samsø Højskole's
fotokurser tidligere har være kendt som noget særligt, så er jeg
godt klar over, at vi lever i en tid, hvor tingene hurtigt ændrer sig...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 04-02-05 20:33

Jeg har fundet flere højskoler (Snoghøj, løgumkloster,...) der tilbyder
kurser, både med foto, billedbehandling og DTP, samt kombinationer, men er
der nogen der har erfaringer fra disse kurser? Eller erfaring fra
fotorejser, som er arrangeret af rejseburauer/fotografer?

Hilsen Henrik Rasmussen