Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
køb af 10d eller 300d ??
Fra : Flemming Scully

Dato : 01-02-05 19:50

Hvad vil i igruppen foreslå jeg skal købe
canon 10d hus eller 300d m/greb(Black), begge
dele er nye, 10d er ca. 1000 kr. dyrere
end 300d.

Hilsen

Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 05:01

"Flemming Scully" <f.scully@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hvad vil i igruppen foreslå jeg skal købe
> canon 10d hus eller 300d m/greb(Black), begge
> [...]

Hvad er prisen? Du kan få et spirt nyt D70 inkl. objektiv for under 900€ hos
technidirect. Det er små 7000dkkr inkl fragt.

-Thomas

Fra : Flemming Scully

Dato : 01-02-05 20:33

Hej

Jeg er interesseret i at skifte til Nikon,
eftersom jeg har en del objektiver til Canon

Hilsen

Flemming

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-02-05 20:37

Flemming Scully wrote:
> Jeg er interesseret i at skifte til Nikon,
> eftersom jeg har en del objektiver til Canon

Slående logik. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 01-02-05 20:44

On Tue, 1 Feb 2005 20:33:06 +0100, Flemming Scully wrote:

> Hej
>
> Jeg er interesseret i at skifte til Nikon,
> eftersom jeg har en del objektiver til Canon
>
> Hilsen
>
> Flemming

Manger der ikke et ikke i den sætning :)

så det bliver til

Jeg er - ikke - interesseret i at skifte til Nikon,
eftersom jeg har en del objektiver til Canon
--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Flemming Scully

Dato : 01-02-05 20:57

Der skal selvfølgelig stå "IKKE" interesseret, det var en fejl, 40
Flemming

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-02-05 21:29

Thomas Schreiber wrote:

> Hvad er prisen? Du kan få et spirt nyt D70 inkl. objektiv for under 900€ hos
> technidirect. Det er små 7000dkkr inkl fragt.

Din pris undrede mig, så jeg så lige: 1111 E + 22 E i fragt = 8430 kr
med den korte kit-zoom

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 08:05

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.
> 15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Hvis du absolut VIL betale mere skal du være velkommen, men jeg ville nok
nøjes med de 899€

http://tinyurl.com/5tqyo

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-02-05 11:26

Thomas Schreiber wrote:

> Hvis du absolut VIL betale mere skal du være velkommen, men jeg ville nok
> nøjes med de 899€
>
> http://tinyurl.com/5tqyo

Ja, > Hvis du absolut VIL have en no-name-optik og ikke den korte
kit-zoom, som jeg skrev,skal du være velkommen;

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 19:29

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.
> 15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Min pointe er at du kan fået D70 inkl objektiv for 899€. Et løst hus koster
917€! Så hvis man vælger at betale mere for at undvære det "dårlige"
objektiv, skal man da være godt dum efter min mening. Men måske er det bare
mig...

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-02-05 20:44

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> 917€! Så hvis man vælger at betale mere for at undvære det "dårlige"
> objektiv, skal man da være godt dum efter min mening. Men måske er det bare

Det er da utroligt som du snor dig for ikke at indrømme din hovsa - du
gør næsten NRE rangen stridig.

På et spgsml om d 10 vs. 300 d slynger du ind:

Hvad er prisen? Du kan få et spirt nyt D70 inkl. objektiv for under 900€ hos
technidirect. Det er små 7000dkkr inkl fragt.

Hvortil jeg kommenterer:

Din pris undrede mig, så jeg så lige: 1111 E + 22 E i fragt = 8430 kr
med den korte kit-zoom

Dermed skulle sagen være klar for enhver, nemlig at din opgivelse gælder
for et hus med et no-name stykke glas. Ikke for huset med den korte
kit-zoom, som jeg skrev.

Så lad være med at gøre til en snak om noget andet, eks. hvordan man
køber et hus billigst.

P.S. Tror ikke dit bud gælder mere og gør det, er der stadigt 270 E ned
til 300 D huset.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-02-05 10:09

Ole Larsen wrote:
> Dermed skulle sagen være klar for enhver, nemlig at din opgivelse gælder
> for et hus med et no-name stykke glas. Ikke for huset med den korte
> kit-zoom, som jeg skrev.

Det kan godt være det er dårligt.. men glasset er vel næppe no-name
(det er vel den dér billigezoom der tit sælges sammen med D70)

no-name optik har jeg godt nok ikke hørt om før :)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Ole Larsen

Dato : 04-02-05 15:26

Hans Joergensen wrote:

> Det kan godt være det er dårligt.. men glasset er vel næppe no-name
> (det er vel den dér billigezoom der tit sælges sammen med D70)
>
> no-name optik har jeg godt nok ikke hørt om før :)
>
> // Hans

Det er tænkeligt, at den ikke hedder No-Name............

Men der var ingen angivelse af navn/fabrikat og der var ingen tekst på
obj. at se på billedet.

Men så kalder vi den da bare Incongnito om du synes - ellers må du sige
til.......

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 01-02-05 20:16

On Tue, 1 Feb 2005 19:49:52 +0100, Flemming Scully wrote:

> Hvad vil i igruppen foreslå jeg skal købe
> canon 10d hus eller 300d m/greb(Black), begge
> [...]

Nu har jeg haft et 300d i 4-5 mdr. Er egentligt godt tilfreds med det og
især efter at have lagt hacket på. Men skulle jeg ud at købe i dag - med
den erfaring jeg har i dag ville jeg købe et 20d - specielt for jeg har
købt ekstra objektiver. Ellers kunne et Nikon d70 også være en mulighed.

Fra : Michael Holm

Dato : 01-02-05 23:17

Flemming Scully wrote:
> Hvad vil i igruppen foreslå jeg skal købe
> canon 10d hus eller 300d m/greb(Black), begge
> [...]
Køb et 10D. Det føles simpelthen bedre i hånden end både 300D og 20D(som
jeg selv har)

--Michael

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 08:20

> Køb et 10D. Det føles simpelthen bedre i hånden end både 300D og 20D(som
> jeg selv har)
>
> --Michael

Kan du godt leve med at skulle vente i "20 minutter" før dit kamera er
kampklar ved opstart? Tager det ikke en 2-3 sekunder før der kan skydes? D70
er klar inden du har tænkt dig at tænde for det

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : N/A

Dato : 02-02-05 09:49

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-02-05 09:49

hella@nielsen.mail.dk wrote:
> Køb 300D, den kan bruges med Ef-s serien. Det kan 10D ikke!

Hvis man har ambition om noget større end consumer-SLR på et
tidspunkt bør man så nok holde sig fra at købe EF-S objektiver..

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : N/A

Dato : 02-02-05 11:10

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-02-05 11:10

hella@nielsen.mail.dk wrote:
> Ok, men du kan tage billeder i vidvinkel med Ef-s10-22mm. Det kan ikke
> lade sig gøre med 10D!

Sigma 12-24 er også ganske vid... og hovedparten af dem tegner
udemærket skarpt.

Desuden virker 12-24 også på fullframe, og så er den altså vid!

// Hans
PS: og nu vil vi ikke se den dér luminous-landscape test af et
defekt objektiv igen:)
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : N/A

Dato : 02-02-05 11:52

Fra : N/A

Dato : 02-02-05 16:43

Fra : N/A

Dato : 02-02-05 16:43

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-05 16:43

In article <4200a64b$0$48683$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Claria wrote:
> Så hvis man en dag vil opgradere sit kamera til full-frame kan man IKKE, i
> skrivende stund, bruge sine objektiver med EF-S mount på de full-frame Canon
> kamera 1Ds, 1Ds M II

Men de kan ændre spejlkonstruktionen, og tillade det senere.
Der er mange "digitale" objektiver fra Sigma som kan gå på alle kameraer,
men som ikke tegner meget større en sensoren på 300D/20D.

Fra : hella@nielsen.mail.d~

Dato : 02-02-05 11:09

Ja ja, det er også rigtigt 20D ER måske den bedste af de nævnte, men
manden spørger om valget af 300D og 10D.
Mvh LH

Fra : Alex W

Dato : 02-02-05 11:52

Ja ja, det er også rigtigt 20D ER måske den bedste af de nævnte, men
manden spørger om valget af 300D og 10D.
Mvh LH

Kan jeg godt forstå, men en serie oplysninger er vel bedre end bare en )

Har selv 10D .. vil ikke have 300D .. skåd !!! gerne 20D som er nyere !!
Det vil også være mit råd til en køber !!!!!!!

/Alex W

Fra : hella@nielsen.mail.d~

Dato : 02-02-05 11:21

Set ud fra det lys, ja. Men nu spørger Flemming om valget imellem 300D
og 10D. Mit valg er stadigvæk 300D.
Mvh LH

Fra : hella@nielsen.mail.d~

Dato : 02-02-05 12:03

Jamen, så vil mit råd til køber være 1Ds Markll som er nyere
mvh LH

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-02-05 12:11

hella@nielsen.mail.dk wrote:
> Jamen, så vil mit råd til køber være 1Ds Markll som er nyere

Jamen det virker da ellers ikke med EF-S .. ?

// Hans, der synes den her tråd er blevet fjollet
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-02-05 12:17

hella@nielsen.mail.dk wrote:
> Jamen, så vil mit råd til køber være 1Ds Markll som er nyere
> mvh LH

Hvad er det du kommenterer ?

Fra : hella@nielsen.mail.d~

Dato : 02-02-05 12:27

Nej Hans J. 1Ds MKll er jo fullframe.
Ole, da så mange der kommer med andre forslag end flemmings må jeg
også komme med bud;- )
Mvh LH

Fra : Deaster

Dato : 02-02-05 12:46

hella@nielsen.mail.dk wrote:
> Nej Hans J. 1Ds MKll er jo fullframe.
> Ole, da så mange der kommer med andre forslag end flemmings må jeg
> også komme med bud;- )
> Mvh LH

Kunne du ikke lige tage et kig her, det ville gøre dine indlæg lige mere
forståelige ?

Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"

Fra : Alex W

Dato : 02-02-05 17:58

Nej Hans J. 1Ds MKll er jo fullframe.
Ole, da så mange der kommer med andre forslag end flemmings må jeg
også komme med bud;- )
Mvh LH

Ja både afløseren for 10D og sågar et 10-22mm objektiv tsk.... tsk....

) Alex

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-02-05 10:07

Alex W wrote:
> [...]
> også komme med bud;- )
> Mvh LH
> Ja både afløseren for 10D og sågar et 10-22mm objektiv tsk.... tsk....

Hvis nu i begge, eller bare en af jer gad lære at citere (hint: gør
som de fleste andre) så ville det være herremeget nemmere at forstå
den her tråd.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Flemming Scully

Dato : 02-02-05 19:32

Tak for alle jeres indlæg.
Jeg er stadig lidt i tvivl om det skal være 10D eller 300D
jeg finder nok en løsning.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-05 20:05

In article <ctr6au$2ih8$1@news.cybercity.dk>, Flemming Scully wrote:
> Tak for alle jeres indlæg.
> Jeg er stadig lidt i tvivl om det skal være 10D eller 300D
> jeg finder nok en løsning.

Tidligere 300D ejer, nu 20D ejer.

Irritationsmomenter med 300D:
- Ind imellem var opstartstiden på 3 s irriterende
- Ingen kontinuert AF undtagen i sportsmode (hvor man ikke kan køre RAW,
justere ISO etc).
- Buffer størrelse var ind imellem lidt lille.
Kørte med den russiske firmware siden version 1.

20D fordele:
- Elsker den højere hastighed, den større buffer, hurtigere skrivehastighed
- Bedre menusystem
- Bedre høj ISO
- RAW + JPEG som seperate filer
- AF skulle være hurtigerre/bedre ved f/2.8 eller bedre objektiver,
men dem har jeg ikke så mange af.

Farven + plastic/metal var uden væsentlig betydning for mit ego og
billederne.

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-02-05 21:20

> [...]
> Hvad vil i igruppen foreslå jeg skal købe
> canon 10d hus eller 300d m/greb(Black), begge

Jeg har haft begger. Jeg ville absolut købe 10D, hvis der kun 1000kr til
forskel. Det er et meget bedre kamera, som er hurtigere, bedre bygget,
større buffer, ingen begrænsinger i hvad der kan indstilles ift. hinanden og
custom functions. Det russiske hack bringer nogle af dem frem, men kun
nogen.
Hvis du derimod ikke har brug alle disse mange features, og evt. er
forelsekt i EF-S objektiver, så køb en 300D (.... eller spyt i kassen og få
den størkt forbedrede 10D=20D! så har du det hele).

--
Kind Regards,
Hans Kruse