Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vinder af Fotostafet uge 4 Møgvejr!
Fra : Erik W.

Dato : 31-01-05 22:40

Lidt forsinket udråber jeg hermed vinderen af Fotostafetten Uge 4, men først
vil jeg lige gennemgå de forskellige bidrag:

Foodlife aka Mogens
http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-12

Mogens billede "Tissevejr" af højhuse set gennem vanddråber på rude har
meget af det jeg efterlyste i mit oprindelige oplæg. Det er et billede der
virkeligt giver en gysende fornemmelse af møgvejr der giver en lyst til at
blive hjemme i sofaen med en kop varm kakao. Til gengældesynes jeg at
billedet manger noget for at fungere som billede, - noget som fanger.

Claus Steensgaard
http://stafet.bluelemon.dk/
Claus´ billede "Møgvejr" fungerer som billede, - det er faktisk et rigtigt
fedt billede med masser af action og en fræk komposition med nogle fede
diagonaler - det er vel nærmest en tilnærmet krydskomposition med det røde
lys og helikopteren til at fange øjet. Jeg er vild med billedet, men til
gengæld har jeg svært ved at se temaet møgvejr. Det røde lys og en
(politi?-helikopter) giver mig helt andre associationer. Måske fordi jeg
selv fik en bøde for at køre over for gult lys i weekenden

Froggy aka Johnna E. Nonboe
http://home.no/sjov/fotostafetten/
Froggy har postet to billeder. (Man må faktisk kun poste et) derfor
forholder jeg mig kun til det første. Billedet giver en god fornemmelse af
snevejr, men jeg savner at billedet fungerer som billede. Først og fremmest
et spændene motiv eller en historie. Eller en abstract komposition som giver
spænding i billedet.

uh
http://megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=8187

Billedet skudt gennem en tunnel/port kunne være et forsøg på at skabe
dobbelt indramning men det mangler et klart motiv. Skyerne og den uskarpe
måge er ikke nok til at fange øjet.

Carina
http://www.fotostafetten.dk/foto/displayimage.php?pos=-14
Carinas billede af vindmøller, der står stille i solskinsvejret er en god
twist på emnet møgvejr.: Det der er dejligt vejr for nogen, er møgvejr for
andre. I dette tilfælde møgvejr for mølleejerne fordi møllerne står stille.
Billedet fungerer godt, selvom jeg godt kunne have ønsket mig en mere stram
beskæring. Jeg har derfor valgt at udråbe Carina som vinder af fotostafetten
uge 4.

Tillykke med sejren Carina. Du har derfor æren af at vælge emnet og være
dommer for uge 6. Emnet skal du poste hurtigst muligt og du skal huske at
poste en resultattråd torsdag d. 10/2 og udråbe vinderen den følgende
søndag. Har du nogen spørgsmål til hvad du skal gøre, kan du spørge her i
gruppen eller sende mig en mail.

I denne uge er det Thomas Scheiber, der er dommer med emnet Arkitektur og
lys. Han poster en resultattråd nu på torsdag, så vi kan få nogen spændende
billeder at se. Det kunne være dejligt at se en masse bidrag til den.

Mvh Erik

Fra : Carina

Dato : 31-01-05 23:46

Tak for valget - jeg har postet et emne lidt længere oppe, du må lige
rette mig hvis der er noget jeg har glemt at nævne.
/Carina