Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er disse filtre multi-coatede?
Fra : Jens

Dato : 29-01-05 09:08

Hej Gruppe.

For nogen tid siden, købte jeg sammen med min F70 2 filtre til mine to
linser.

Til min nikkor 35-80 købte jeg et: B+W 52E KR1.5 1.1X

Til min Tamron 70-300 58mm købte jeg et: Hoya Skylight [1B]

Jeg fik dengang at vide, at de var multicoatede, og forsøgte at
efterkontrollere da jeg kom hjem (det er købt i Canada) men det lykkedes
aldrig.

Kan i mere erfarne folk af betegnelserne konstatere om det er, eller ikke
er, multicoatede linser?

(Jeg er selv glad amatør).

Mvh
Jens

Fra : HKJ

Dato : 29-01-05 09:22

"Jens" <jenc@SPAMMENOTget2net.dk> wrote in message
> Jeg fik dengang at vide, at de var multicoatede, og forsøgte at
> efterkontrollere da jeg kom hjem (det er købt i Canada) men det lykkedes
> aldrig.

Måske kan denne side hjælpe dig:
http://www.kenrockwell.com/nikon/nikortek.htm#nic

Fra : Simon Nielsen

Dato : 30-01-05 01:50

> [...]
> aldrig.
>
> Kan i mere erfarne folk af betegnelserne konstatere om det er, eller ikke

Nikons bedre objektiver multicoatede og B+W har betegnelsen MRC på sig hvis
de er multicoatede. Jeg ved ikke med den anden.

Mvh
Simon

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 30-01-05 16:56

"Jens" <jenc@SPAMMENOTget2net.dk> wrote in news:41fb4466$0$143
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Til min Tamron 70-300 58mm købte jeg et: Hoya Skylight [1B]

Hoyas filtre hedder HMC (Hoya Multi Coated) hvis de er multicoatede. Jeg
mener også at de har en Pro serie som uden tvivl også er multicoatede idet de
er dyrere end HMC-serien..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-01-05 19:25

In article <Xns95EEAC1BC6797kennethdarlingfromde@62.243.74.174>, Kenneth Darling Soerensen wrote:
> [...]
> mener også at de har en Pro serie som uden tvivl også er multicoatede idet de

Ja, Pro1 serien er også multi-coatede (og slim-line så de virker på
vidvinkel uden vignettering.)

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 19:32

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
> mener også at de har en Pro serie som uden tvivl også er multicoatede idet

Hoyas Pro serie bærer påskriften "Hoya SUPER HMC PRO1 ...", så de er
multicoatede.

MVH
Chris

Fra : Jens

Dato : 01-02-05 23:50

Takker for hjælpen...

Det er desværre åbenbart ikke multi-coatede filtre jeg har.

Mvh
jens