Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: Portræt af en ældre herre.
Fra : Erik W.

Dato : 27-01-05 18:10

Jeg var ude at jage et godt vejrbillede til fotostafetten idag, men fik ikke
noget der var rigtigt godt. Til gengæld mødte vi et par ældre herrer med
højt humør. Her er et portræt af den ene af dem.
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1440259&forward=user

Jeg vil sætte stor pris på forslag til forbedringer.

på forhånd tak Erik W.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-01-05 18:21

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1440259&forward=user
>
> Jeg vil sætte stor pris på forslag til forbedringer.

Darjligt billede - sikke en power, han minder næsten om
vores tidligere konge, forbedringer ikke mange, måske en
anelse for jævnt lys, lidt mere maskulint kontrast, du har vel
ikke brugt highlight/shaddow.. Godt godt godt..! -max-

Fra : Erik W.

Dato : 27-01-05 23:46

"-max-" skrev i en meddelelse

> [...]
> anelse for jævnt lys, lidt mere maskulint kontrast, du har vel
> ikke brugt highlight/shaddow.. Godt godt godt..! -max-

Tak for det Max.
´Herren på billedet har bestemt masser af 'power' han er 87 men går hver
dag på den strækning ved Moesgård strand. han fortæller at han var
elitegymnast før krigen og at "den slags kommer een til gode hele livet" Han
var modstandsmand under krigen og det ville han gerne fortælle om. Som så
mange andre på hans alder er han nok bedre til at fortælle end til at lytte,
men hvis man har tiden og roen til at lytte, er der stof til en lang
hyggesnak.

Du har nok ret i at det kan bruge lidt mere kontrast. jeg gav den
Shadows/higlights - men meget lidt: 2: i shadows det trak lige mønstret frem
i huen, og 5% i highlights så tårene i øjenkrogene ikke var så voldsomme.
Jeg har tidligere haft held med at give lidt ekstra kontrast efter at have
brugt Shadow/highlights, men fik det ikke gjort her.

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-01-05 12:27

"Erik W."
> [...]
> Jeg har tidligere haft held med at give lidt ekstra kontrast efter at have
> brugt Shadow/highlights, men fik det ikke gjort her.

Hold kæft hvor deprimerende, han ser sku friskere ud en jeg - gik lige forbi
et af de der spegle, pyh ha, 2,5 timer har jeg stået og svedt for at fange en
isfugl med en orm eller bi i næbbet, den var helt cool jeg er lige til at suge op
med sugerør, damn det er varmt.. Jeg var højdespringer engang i tidernes
morgen, gad vide hvilken glæde jeg får af det når jeg er 87.. Pas på med den
highligt justering, den har tendens til halo effekt og shaddow dimsen skal man
heller ikke meget over 2 for det blir kunstigt, men tit er det virklig fedt, syns
det fungerer som polfilter i nogle situationer, tager en del af disen.. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 18:56

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1440259&forward=user
>
> Jeg vil sætte stor pris på forslag til forbedringer.

Godt billede Erik! Synes dog det kunne være rart, hvis hans højre(højre når
vi ser på ham) kind var lidt skarpere tegnet. Det er som om der forsvinder
lidt af detaljerne. Måske er det bare mig

Hvilket objekt har du brugt?

Godt gået. Kan ikke vente til jeg får mit 20D m. 17-85 IS

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Erik W.

Dato : 27-01-05 23:22

"Thomas Schreiber" <NOSPAMnews at schreiber.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> vi ser på ham) kind var lidt skarpere tegnet. Det er som om der forsvinder
> lidt af detaljerne. Måske er det bare mig

Tusind tak Thomas. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med det med kinden,
det må du forklare mig en gang.

> Hvilket objekt har du brugt?

Til dette billede brugte jeg min Bigma monteret på min Monopod. Normalt
bruger jeg min 50/1.8 til den slags, men som du ser er Bigma'en slet ikke
tosset til portrætter når bare der er lys nok. Faktisk var det nok Bigmaens
skyld, at jeg og min kone kom i snak med de to fyre. For det var dem der
henvendte sig til mig og spurgte hvad det dog var for et stort kamera .
Vi talte længe sammen og jeg spurgte om jeg måtte fotografere dem. Det måtte
jeg gerne og har lovet at sende dem de bedste af billederne med posten, og
det gør jeg naturligvis imorgen.

> Godt gået. Kan ikke vente til jeg får mit 20D m. 17-85 IS

Det kan jeg godt forstå Jeg kunne såmænd godt bruge et 20D

Mvh Erik

Fra : Jens Lundtofte

Dato : 27-01-05 19:43

> [...]
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1440259&forward=user
>
> Jeg vil sætte stor pris på forslag til forbedringer.

For mig udtrykker det bare masser af livsglæde, kan ikke
se det kan gøres bedre, godt gået.
/Jens

Fra : Erik W.

Dato : 27-01-05 23:47

"Jens Lundtofte" skrev i

> For mig udtrykker det bare masser af livsglæde, kan ikke
> se det kan gøres bedre, godt gået

Tak for det Jens.

Mvh Erik.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-01-05 13:38

Erik W. wrote:

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1440259&forward=user

Rigtig godt billede.

vh

--
Jan Bøgh
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN, the