Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Førstegangskøber af digitalkamera
Fra : Søren Nielsen

Dato : 27-01-05 14:59

Hej.

Hvis man nu som førstegangskøber til et digitalkamera skal have noget i den
forholdvis billige ende, hvad skal man så kigge efter?
Jeg har kigget lidt på de fire nedenstående modeller, men jeg er meget i
tvivl om, hvilket der er bedst. Jeg vil gerne have et kamera, som ikke
kræver alle mulige indstillinger - det skal bare kunne tage billeder i en
fornuftig kvalitet. Det skal ikke bruges hver dag, bare når lejligheden
byder sig :)

Canon Powershot A75
Canon Powershot A400
Samsung Digimax A400
Nikon Coolpix 3700

Selv hælder jeg lidt til et af de to Canon. A75 er ca. 500,- dyrere end
A400, men er de 500,- givet godt ud, hvis man tænker på mit brug?

Søren

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-01-05 15:27

Søren Nielsen wrote:
> [...]
>
> Selv hælder jeg lidt til et af de to Canon. A75 er ca. 500,- dyrere end
> A400, men er de 500,- givet godt ud, hvis man tænker på mit brug?

Ville vælge 1. eller 4. ud fra sammenligning på pdreview (side-by-side
under buying guide) men du skal også prøve at se dem.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 27-01-05 15:42

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:41f8f388$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Selv hælder jeg lidt til et af de to Canon. A75 er ca. 500,- dyrere end
> A400, men er de 500,- givet godt ud, hvis man tænker på mit brug?

Jeg ville jeg hælde til Canon A75 og Nikon 3700. Efter min vurdering er de
en klasse bede end A400.
Nikon er så kun kr. 200 dyrere end A400.
Mvh
Kenneth

Fra : Jakob

Dato : 27-01-05 16:26

> Hvis man nu som førstegangskøber til et digitalkamera skal have noget i den
> forholdvis billige ende, hvad skal man så kigge efter?

Kig også på et sony dsc-w1.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 19:03

> [...]
> kræver alle mulige indstillinger - det skal bare kunne tage billeder i en
> fornuftig kvalitet. Det skal ikke bruges hver dag, bare når lejligheden

A400 tager ok billeder, men menuerne er så laaaaaaaaaaaangsomme at man er
ved at falde i søvn hver gang man skal ændre noget
Samme gælder tiden fra billede til billede

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-01-05 20:16

Søren Nielsen wrote:
> Hej.

Jeg takker for de gode svar. Så bliver det nok et Nikon Coolpix 3700.

Søren