Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Power Shot G6
Fra : Geo

Dato : 23-01-05 21:04

Jeg har købt dette dejlige camera, til min rædsel var manualen på Tysk. Jeg
kan højst 3 ord på Tysk og jeg kan desværre ikke finde ud af Cameraet.

Er der en der kan hjælpe mig med en Dansk manual, en hjælpende "hånd" på
sydsjælland (hvor jeg bor), eller en Engelsk manual (mit Engelske er heller
ikke for godt, men bedre end Tysk).

Venlig hilsen Georg

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-05 21:29

On Sun, 23 Jan 2005 21:04:03 +0100, Geo wrote:

> Jeg har købt dette dejlige camera, til min rædsel var manualen på Tysk. Jeg
> kan højst 3 ord på Tysk og jeg kan desværre ikke finde ud af Cameraet.

Du har valgt at spare på kameraet og købt det i Tyskland. Og derfor må du
forvente at manualen er på tysk, måske engelsk.

Hvis du har købt kameraet hos en dansk forhandler så kontakt forhandleren
og bed om en manual på dansk.

> Er der en der kan hjælpe mig med en Dansk manual, en hjælpende "hånd" på
> sydsjælland (hvor jeg bor), eller en Engelsk manual (mit Engelske er heller
> ikke for godt, men bedre end Tysk).

Du kan købe en hos Canon.dk på dansk. Den koster vel ca. kr. 500,00. Du
kan sikkert også downloade den engelse i PDF, på den Amerikanse canon
side.

Jeg ved godt, at det lyder hårdt. Og det er slet ikke ment så hårdt som
det er skrevet.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Kenneth

Dato : 23-01-05 21:31

> [...]
>
> Er der en der kan hjælpe mig med en Dansk manual, en hjælpende "hånd" på
> sydsjælland (hvor jeg bor), eller en Engelsk manual (mit Engelske er

Hvis du har købt kameraet i DK, har du KRAV på en skandinavisk manual.

--
Kenneth

Fra : Christian

Dato : 23-01-05 21:54

"Kenneth" <hondast1100_SLET_@gmail.com> wrote in message
> Jeg

> heller
>
> Hvis du har købt kameraet i DK, har du KRAV på en skandinavisk manual.

Ikke hvis butikken oplyser ved køb at der ikke er dansk manual, for så har
man lavet en aftale med butikken...

Fra : Per

Dato : 23-01-05 22:03

"Kenneth" <hondast1100_SLET_@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du har købt kameraet i DK, har du KRAV på en skandinavisk manual.
>
> --
> Kenneth

Også selvom de skriver at kameraet sælges med tysk/engelsk manual?? - altså
at man selv vælger den danske fra og derved får kameraet billigere?

f.eks. http://www.digital4u.dk/templates/group.asp?GroupGuid=16

Mvh. Per!

Fra : Kenneth

Dato : 23-01-05 22:15

> [...]
altså
> at man selv vælger den danske fra og derved får kameraet billigere?

Jeg synes, jeg har hørt, man har KRAV på det, når varen er købt i DK uanset
hvad butikken måtte skrive. Men jeg kan have hørt forkert.

--
Kenneth

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-01-05 22:19

In article <vtUId.84926$Vf.3760725@news000.worldonline.dk>, Kenneth wrote:
> altså

> Jeg synes, jeg har hørt, man har KRAV på det, når varen er købt i DK uanset
> hvad butikken måtte skrive. Men jeg kan have hørt forkert.

Butikken vil godt levere en DK manual, så skal du bare vælge den
pakke der inkluderer denne. Køberen har selv fravalgt DK manual.

Fra : "Carsten Riis

Dato : 23-01-05 23:39

Kenneth skrev den 23-01-2005 22:15:

> Jeg synes, jeg har hørt, man har KRAV på det, når varen er købt i DK uanset
> hvad butikken måtte skrive. Men jeg kan have hørt forkert.

Nej, men næsten rigtig sælger skal oplyse om forhold ved salgsgenstanden
som er væsentligt for for køber.

Brugsanvisningens sprog - specielt på teknisk avancerede produkter som
digitale kameraer jo er - er af væsentlig betydning, specielt i
forbrugerkøb.

Der kan så være forhold ved salgsgenstanden, hvor køber ikke som
udgangspunkt kan forvente, at sælger oplyser af sig selv...men så må man
jo spørge.

Har sælger inden aftalen er indgået oplyst, at manualen er på fx tysk
eller serbokroatisk, så kan køber tage det med sine overvejelser om man
vil købe eller ej.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Tommy Fer

Dato : 24-01-05 06:49

"Kenneth" <hondast1100_SLET_@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg

> heller
>
> Hvis du har købt kameraet i DK, har du KRAV på en skandinavisk manual.

NEJ

Du har KRAV på en skandinavisk installationsvejledning, ikke en dybtgående
manual.

mvh Tommy Fer

Fra : Per O.

Dato : 24-01-05 08:37

"Tommy Fer" <nospam@fotofer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> NEJ
>
> Du har KRAV på en skandinavisk installationsvejledning, ikke en dybtgående

Ævl. I dette tilfælde kan du jo selv vælge at købe produktet med enten dansk
eller udenlandsk manual. DU vælger! Reglen er indført for at forhindre at
man får udstyr med udenlandsk manual, uden at have bedt om det!

Per O.

Fra : [HCS] 4000

Dato : 23-01-05 21:51

Du kan downloade en engelsk manual her:
http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=DownloadSearchResultsAct&keyword=G6&Submit.x=30&Submit.y=8

--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-01-05 22:17

In article <ct0vvf$2o9s$1@news.cybercity.dk>, Geo wrote:
> [...]
> sydsjælland (hvor jeg bor), eller en Engelsk manual (mit Engelske er heller

Når du får dine skolepenge tilbage, så kan du bruge 500 kr af dem på
en dansk manual. Det er ca. prisen. Så det koster mere at købe en
DK manual bagefter end at købe en dansk version fra starten.

Ellers kan den engelse findes hos Canon USA, og muligvis på
powershot.com

Fra : Per O.

Dato : 24-01-05 08:40

> [...]
> sydsjælland (hvor jeg bor), eller en Engelsk manual (mit Engelske er
> heller ikke for godt, men bedre end Tysk).

Hvis du har købt kameraet i Danmark, så gå ned til din forhandler og få den
byttet til en dansk manual!
Hvis du har købt den i udlandet og ikke fattet at den så nok også har en
manual på det pågældenda lands sprog, ja så er forståelsen her i gruppen lig
NUL. Så kan vi højest tilbyde en rulle tudekiks!

Per O.

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 24-01-05 09:09

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
news:ct28ih$e32$1@news.net.uni-> Hvis du har købt kameraet i Danmark, så gå
> [...]
> manual på det pågældenda lands sprog, ja så er forståelsen her i gruppen
> lig NUL. Så kan vi højest tilbyde en rulle tudekiks!

Hej Per

hvad så hvis jeg køber en kamera hos
http://www.danskdatasalg.dk/default.asp?vis=vare&id=1379 som ligger i
Ålborg, de sælger produkterne med engelsk manual, så kan man da ikke få en
dansk

mvh
Gerner

Fra : Deaster

Dato : 24-01-05 10:10

Gerner Majlandt wrote:
> [...]
> http://www.danskdatasalg.dk/default.asp?vis=vare&id=1379 som ligger i
> Ålborg, de sælger produkterne med engelsk manual, så kan man da ikke

Nope, for der står at det leveres med engelsk manual, og det er fuldt
lovligt.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-01-05 10:29

Gerner Majlandt wrote:
> hvad så hvis jeg køber en kamera hos
> http://www.danskdatasalg.dk/default.asp?vis=vare&id=1379 som ligger i
> Ålborg, de sælger produkterne med engelsk manual, så kan man da ikke få en
> dansk

Nej, så må man enten nøjes med den engelske eller købe en dansk hos
en forhandler/brugt.

// Hans, der ikke ville have noget imod at sælge en brugt dansk
300D-manual for en halv kasse limfjordsporter ;)
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 24-01-05 11:45

Hej Hans
Jeg har sendt dig en mail.

mvh
Gerner

Fra : Henning

Dato : 24-01-05 22:40

> [...]
> manual på det pågældenda lands sprog, ja så er forståelsen her i gruppen
> lig NUL. Så kan vi højest tilbyde en rulle tudekiks!

Og det er her kæden hopper af. Er den danske importør er et lille "Mor og
Far" firma og ikke en værdig repræsentant for Canon eller en del af
verdensfirmaet Canon?

Hvis det sidste, burde det være det naturligte i verden at man kunne hente
manualer på internettet på alle de sprog de er oversat til.

Det der undre mig mest er at der er danske forbrugere (Per O.) der kæmper
mod egne interesser.

mvh Henning

Fra : Ib Christensen

Dato : 24-01-05 11:16

Geo wrote:
> [...]
> sydsjælland (hvor jeg bor), eller en Engelsk manual (mit Engelske er heller

Hej Geo
Hvor har du købt cameraet. Privat eller i Forretning?
Hvis det er forretning har forhandleren måske købt det i udlandet.
Der følger en dansk manual med hvis det er fra Cannon Danmark

Hilsen ib

Fra : Geo

Dato : 24-01-05 21:52

Hej Ib

Jeg har købt Cameraet i danmark, i DIGITAL 4U.
Hilsen Georg

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-01-05 22:07

Geo wrote:
> Jeg har købt Cameraet i danmark, i DIGITAL 4U.
> Hilsen Georg

Nogle større forretninger importerer selv for at sælge billigere og
annoncerer derfor med at der er f.x. tysk manual med - og så har du ikke
krav på en dansk - men som andre nævner, så kan du købe en hos enhver
fotohandler, der gerne skaffer en hjem for ca 500 kr.

Ellers må du hente den engelske på nettet - den danske sidder Canon Danmark
på copyright rettighederne til, og den kan ikke downloades (ikke lovligt
ihvertfald)

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Henning

Dato : 24-01-05 22:50

> Ellers må du hente den engelske på nettet - den danske sidder Canon
> Danmark på copyright rettighederne til, og den kan ikke downloades (ikke
> lovligt ihvertfald)
Og hvorfor er det sådan, at Canon Danmark skal opføre sig som et "Far og
mor"firma og ikke får de relative beskedene udgifter refunderet hos moder
firmaet? De er ikke værdige importøre IMHO.

Den enkle forklaring kunne være at beskytte en urimelig overavance.

mvh Henning

Fra : Hans Kruse

Dato : 24-01-05 22:07

> Jeg har købt Cameraet i danmark, i DIGITAL 4U.

Jeg havde en tilsvarende erfaring, da jeg købte en Canon 420EX blitz i samme
forretning. Da jeg ikke kunne finde nogen engelsk manual på nettet blev jeg
faktisk noget irriteret og kunne aldrig drømme om at handle der igen. Måske
var det min egen fejl at jeg ikke havde undersøgt det, men jeg blev heller
ikke gjort opmærksom på at der var tysk manual med. Det var flere år siden.
Jeg gik ikke tilbage og klagede, da jeg ikke forventede at få noget ud af
det.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Deaster

Dato : 25-01-05 09:45

Geo wrote:
> Hej Ib
>
> Jeg har købt Cameraet i danmark, i DIGITAL 4U.
> Hilsen Georg

Så har du nok også valgt det menupunkt, som hedder: Med tyske manualer.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching