Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor er sr.nr på en TLR Rolleiflex
Fra : Ole Larsen

Dato : 21-01-05 10:48

Jeg kan ikke finde ser. nr. på et par af disse herlige gamle sager. Og
det er ikke optikkens nr., jeg tænker på. Nogle ideer?
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Asle Bjerva

Dato : 21-01-05 13:34

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i melding
> Jeg kan ikke finde ser. nr. på et par af disse herlige gamle sager. Og det
> er ikke optikkens nr., jeg tænker på. Nogle ideer?

Minox og en del andre tyske kameramerker har serienummeret innvendig i
kameraet.
Kanskje det er slik med Rolli også ?
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-01-05 14:05

Asle Bjerva wrote:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i melding

> Minox og en del andre tyske kameramerker har serienummeret innvendig i
> kameraet.
> Kanskje det er slik med Rolli også ?

Har prøvet, men alas

Fra : Langgaard

Dato : 21-01-05 13:58

> Jeg kan ikke finde ser. nr. på et par af disse herlige gamle sager. Og det
> er ikke optikkens nr., jeg tænker på. Nogle ideer?

Hej

Det kommer an på hvilken model det er !

Når du finder nummeret kan du her se hvilken model der er tale om

http://home.worldonline.dk/rongsted/Rolleisn.htm

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-01-05 14:09

Langgaard wrote:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Det kommer an på hvilken model det er !
>
> Når du finder nummeret kan du her se hvilken model der er tale om

Og det er jo netop det, der er problemet - som jeg skrev - hvor finder
jeg nr ?

Fra : Langgaard

Dato : 21-01-05 14:34

> Og det er jo netop det, der er problemet - som jeg skrev - hvor finder jeg
> nr ?

Så må du diske op med et billede af den, gerne fra alle sider, så kan jeg
nok hjælpe dig, send det gerne direkte.

Fra : Kell Christensen

Dato : 21-01-05 16:30

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote:

> Jeg kan ikke finde ser. nr. på et par af disse herlige gamle sager. Og
> det er ikke optikkens nr., jeg tænker på. Nogle ideer?

Er det en flex eller cord?
I så fald plejer det gerne at være indgraveret ved Rollei-navnet
i toppen af fronten - foran søgeren.

Kell

Fra : Peter Rongsted

Dato : 24-01-05 01:53

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote:

>Jeg kan ikke finde ser. nr. på et par af disse herlige gamle sager. Og
>det er ikke optikkens nr., jeg tænker på. Nogle ideer?

På de fleste modeller er det lige ved Rolleiflex navnet. På nogle står
det nederst på forsiden - lige under objektivet.

Endelig er der nogle få Rolleicord modeller, hvor nummeret kun står
inden i kameraet (skal adskilles for at se det).

Peter

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-01-05 02:00

Peter Rongsted wrote:

> [...]
>
> Endelig er der nogle få Rolleicord modeller, hvor nummeret kun står
> inden i kameraet (skal adskilles for at se det).

Tak skal du have